728 x 90

کاهش تولید نفت و جدال باندهای رژیم ایران بر سر FATF

کاهش تولید نفت ایران
کاهش تولید نفت ایران

به گزارش خبرگزاری رویترز تولید روزانه نفت ایران در ماه سپتامبر«۱۰۰هزار» بشکه دیگر کاهش یافت. آمارهای رسمی اوپک نشان می‌دهد تولید نفت ایران از ماه مه(اردیبهشت) تا اوت(مهر)، روزانه ۲۳۵هزار بشکه افت کرده است.

 

افت ۹درصدی تولید نفت ایران

خبرگزاری رویترز میزان افت تولید نفت ایران طی ماه‌های مه تا سپتامبر را روزانه ۳۷۰هزار بشکه اعلام کرد که، به‌معنی کاهش ۹درصدی کل تولید نفت خام در سال گذشته است.

بلومبرگ روز دوشنبه گزارش داد تحریم‌های نفتی شروع نشده صادرات ایران به پائین‌ترین حد خود طی ۲.۵سال گذشته رسیده است.

 

نیاز به دور زدن تحریم، ضرورت پیوستن به FATF

رژیم ایران برای کاهش فشار تحریمها و استفاده از امکانات مالی اتحادیه اروپا و حامیان ادامه برجام نیازمند پیوستن به کنوانسیون پالرمو و پذیرش (FATF) است دولت آخوند روحانی نیز در این راستا ۴لایحه به مجلس رژیم ولایت فقیه ارائه داده است که بعد از چند ماه تا کنون تنها یکی از این لوایح را توانسته است از تصویب بگذراند، از آنجا که پیوستن رژیم ایران به (FATF) به نوعی راه تأمین مالی گروه‌های تروریستی وابسته به رژیم و فعالیتهای غیرقانونی مالی این رژیم بسته خواهد شد، تلاش برای پیوستن به این کنوانسیون خود عامل تنش و بحران در بین باندهای حاکم شده است.

 

جدال باندها بر سر FATF به خیابانها کشیده شد

در دور جدید این جنگ، در حالی که روز یکشنبه بررسی لایحه سی.اف.تی (FTR) از لوایح مربوط به اف.ای.تی.اف (FATF) در مجلس آغاز شد، جدال باندها بر سر این بحران به خیابانها کشیده شد و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در مخالفت با پیوستن به لوایح اف.ای.تی.اف (FATF) تجمعاتی در مقابل مجلس رژیم ایران برگزار شد.

همچنین گروهی از عوامل رژیم در دانشگاهها، موسوم به بسیج دانشجویی، طومار شکایت از اقدام دولت روحانی درباره اف.ای.تی.اف (FATF) را به کمیسیون اصل ۹۰مجلس رژیم ارائه دادند.

همچنین شماری از اعضای مجلس ارتجاع طی نامه‌یی خطاب به پاسدار علی لاریجانی، رئیس مجلس، خواستار برگزاری نشستی برای بررسی ابعاد کامل اف.ای.تی.اف (FATF) شدند.

 

لکه ننگ بر دامان نظام، مسیر براندازی نظام

کریمی قدوسی، عضو مجلس رژیم ایران، در حمایت از تجمع‌کنندگان گفت: مجلس نمی‌گذارد این لکه ننگ بر دامان نظام قرار گیرد.

آخوند سالک، عضو دیگر مجلس رژیم ایران گفت: اف.ای.تی.اف (FATF) با هدف کنترل، مهار و تغییر مسیر و براندازی نظام است. مجلس حریت خود را در مقابل این سند اعلام خواهد کرد.

پاسدار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی، در جلسه‌ای با عوامل رژیم در دانشگاهها با تصویب اف.ای.تی.اف (FATF) و لوایح مشابه مخالفت کرد.

کیهان خامنه‌ای نیز با حمله به آخوند روحانی نوشت: چرا اجرای برجام و بخش دیگری از انتظارات غرب نظیر ۲۰۳۰و اکشن‌پلی مفصل اف.ای.تی.اف (FATF)، نه تنها حال اقتصاد ما را بهتر نکرد بلکه (نظام) را به چالشهای بی‌سابقه دچار نمود؟ قبلاً که شورای امنیت بارها قطعنامه‌های تحریمی صادر کرده بود وضعیت اقتصادی ما به مراتب بهتر بود.

در همین حال سپاه پاسداران خامنه‌ای در خبرگزاری خود، ادعای باند رقیب در مورد این‌که پذیرش مشروط پالرمو امکان‌پذیر است، نوشت: بررسی تضاد قوانین داخلی و مفاد کنوانسیونهای بین‌المللی، گویای آن است که در صورت نقض مفاد کنوانسیونها توسط کشور عضو، آنچه که مبنای عمل قرار می‌گیرد، مفاد مندرج در کنوانسیون است و نه بیانیه تفسیر و شروط کشور عضو.

سپاه پاسداران رژیم آخوندی همچنین درباره این نظریه که تصویب لوایح مربوط به اف.ای.تی.اف (FATF) می‌تواند قیمت ارز را پایین بیاورد، ضمن تحقیر باند رقیب نوشت: این نظریه غیرواقعی و صرفاً نوعی فضاسازی برای تصویب لوایح باقیمانده مرتبط با اف.ای.تی.اف (FATF) است.

 

اروپا ساز و کاری برای فروش نفت فراهم کرده نباید فرصت را از دست بدهیم

از سوی دیگر، روزنامه حکومتی آرمان از باند روحانی نوشت: حال که با اجرای برجام و حمایت اروپایی‌ها از تجارت، ساز و کاری فراهم شده، که نفت بفروشیم، نباید این فرصت را از دست بدهیم. البته لازمه این مسأله تصویب لوایح چهارگانه اف.ای.تی.اف (FATF) است.

روزنامه انتخاب رژیم آخوندی نیز به‌نقل از نماینده سابق این رژیم در دفتر اروپایی سازمان ملل به نام علی خرم نیز نوشت: عضویت در اف.ای.تی.اف (FATF) لازمه نقل و انتقالات مالی است.

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63444db9-d59b-4643-8479-3a9510dc79eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات