728 x 90

کانادا قضات دادگاه‌های رژیم ایران را به‌دلیل نقض حقوق‌بشر تحریم می‌کند

کانادا
کانادا

 بنا به گزارش سایت میراژ ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا امروز دوشنبه ۲۹ خرداد اعلام کرد که کانادا تحریم‌های بیشتری را تحت مقررات اقدامات ویژه اقتصادی (ایران) اعمال می‌کند. این دوازدهمین بسته تحریمی است که کانادا علیه رژیم ایران از اکتبر ۲۰۲۲ اعمال می‌کند و بر اساس تلاشهای کانادا برای همسویی با نامهای اعلام شده توسط اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده است.

تحریم‌های امروز ۷نفر را به‌دلیل نقش آنها در نقض فاحش و سیستماتیک حقوق‌بشر در نظام عدالت کیفری ایران به‌ویژه دادگاه‌های انقلاب ایران در فهرست تحریمها قرار می‌دهد. دادگاههای انقلاب به‌عنوان نهادی نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات، به صدور احکام اعدام و حبس‌های سخت پس از محاکمه‌های ساختگی و بر اساس شواهد جمع‌آوری‌شده در زیر شکنجه شهرت دارند.

لیست تحریم شدگان عبارتند از:
مرتضی براتی، قاضی دادگاه انقلاب اصفهان
هادی منصوری، قاضی دادگاه انقلاب مشهد
موسی آصف الحسینی، قاضی دادگاه انقلاب کرج
سید محمود ساداتی، قاضی دادگاه انقلاب شیراز
مهرداد تهمتن، قاضی مستشار دادگاه کیفری شیراز
محمد مقیسه، قاضی دیوان عالی کشور - دادگاه انقلاب تهران
حیدر آسیابی، قاضی دادگاه انقلاب گرگان

اقدامات امروز معامله با این افراد فهرست شده را ممنوع می‌کند و در واقع هر گونه دارایی را که ممکن است در کانادا داشته باشند مسدود می‌کند. افرادی که در پاسخ به نقض فاحش و سیستماتیک حقوق‌بشر فهرست شده‌اند نیز تحت قانون مهاجرت و حفاظت از پناهندگان برای کانادا غیرقابل پذیرش هستند.

کانادا به صراحت با استفاده از مجازات اعدام در همه موارد و در همه جا مخالف است. این نوعی مجازات است که با حقوق‌بشر و کرامت انسانی ناسازگار است. ما به فشار بر رژیم ایران برای رسیدگی به نارضایتی‌های مشروع مردمش، از جمله احترام به حقوق و آزادیهای انسانی و توانایی آنها برای زندگی و پیشرفت در جامعه‌ای عاری از ترس، سرکوب، ارعاب و خشونت توسط دولت ادامه خواهیم داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c81825c0-524e-4828-b69b-cb5f14db0b5c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات