728 x 90

کامیونهای شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در نزدیکی آلبوکمال هدف قرار گرفتند

شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران در سوریه
شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران در سوریه

سایت دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه روز یکشنبه ۱۷دی منابع SOHR گزارش داده‌اند که دو شبه‌نظامی غیرسوری تحت حمایت رژیم ایران در حملات هوایی توسط یک پهپاد که گمان می‌رود متعلق به نیروهای آمریکایی باشد، در استان دیرالزور مجروح شدند.

این حمله حداقل یک کامیون یخچال‌دار متعلق به شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را هدف قرار داد که حامل سلاح و مهمات در جاده بین الغبره و پایگاه هوایی الحمدان در حومه آلبوکمال در شرق دیرالزور بود. شایان ذکر است که این پهپاد مدت کوتاهی پس از عبور کامیون از عراق به سوریه، کامیون را هدف قرار داد.

منابع SOHR به‌تازگی از شنیدن صدای انفجارهای شدید در مناطق تحت تسلط شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در دیرالزور خبر داده‌اند. پس از انفجارها، دود از مناطقی که انبارهای تسلیحات و مهمات متعلق به شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در منطقه الغبره و منطقه پایگاه هوایی الحمدان در حومه آلبوکمال در شرق دیرالزور قرار دارد، بلند شد.

به گفته منابع SOHR، کامیونهای شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران که حامل سلاح و مهمات بودند، اندکی قبل از انفجارها از عراق وارد سوریه شدند، جایی که منابع احتمال دادند که انفجارها ناشی از حمله به این محموله بوده است.

شایان ذکر است که از آغاز سلسله اقدامات تلافی‌جویانه گروه‌های مورد حمایت رژیم ایران علیه نیروهای آمریکایی در بحبوحه درگیریهای جاری در نوار غزه، جنگنده‌های آمریکایی ده حمله به مواضع و خودروهای شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در دیرالزور انجام دادند.

در این حملات ۱۷جنگجو کشته و دستکم ۱۲تن دیگر زخمی شدند و هم‌چنین سلاح، مهمات و وسایل نقلیه نیز منهدم شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c025e634-318a-4101-8e50-f7c2e482135c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات