728 x 90

کارگزار رژیم: سبد معیشت و کف هزینه‌های ماهانه‌ٔ یک خانوار متوسط کمتر از ۱۸ تا ۲۰میلیون تومان نیست!

گرانی و تورم در ایران
گرانی و تورم در ایران

خبرگزاری حکومتی ایلنا چهارشنبه ۱۳دی، در گزارشی نوشت: محسن باقری کارگزار رژیم در شورای‌عالی کار به افزایش قیمت سرسام‌آور اقلام خوراکی سبد معیشت اقشار مردم اعتراف کرد و به پیامدهای خیز سردمداران نظام برای «منطقه‌ای شدن دستمزد» کارگران هشدار داد.

وی به افزایش افسارگسیخته قیمت اقلام پایه‌یی اعتراف کرد و گفت: امروز هیچ‌کجا، دقیقاً هیچ‌کجا در کشور، سبد معیشت و کف هزینه‌های ماهانه‌ٔ یک خانوار متوسط کمتر از ۱۸ تا ۲۰میلیون تومان نیست!
این کارگزار رژیم با اشاره به سیاست غارتگرانه سردمداران در این باره که «منطق آقایان برای دفاع جانانه از مزد منطقه‌یی چیست» اظهار داشت: هیچ منطق و استدلالی ندارند فقط به یک عبارت کوتاه در ماده ۴۱ قانون کار مبنی بر تعیین حداقل دستمزد در مناطق و اصناف مختلف استناد می‌کنند اما به روی خودشان نمی‌آورند که همین ماده ۴۱ قانون کار، بند یک و دو هم دارد که الزام‌آور است و باید حداقل دستمزد «همه جا» مطابق سبد معیشت تعیین شود؛ یک بخش کوتاه و غیرالزام‌آورِ قانون را می‌بینند اما تکالیف قانون را عامدانه نادیده می‌گیرند!
ایلنا در بخشی از این گزارش نوشت: داده‌های رسمی تورمی نشان می‌دهد هزینه‌های سفره‌های مردم در یک‌سال گذشته بیش از ۱۰۰درصد افزایش داشته است؛ گزارش افزایش قیمت اقلام خوراکیِ آذرماهِ مرکز آمار ایران، داده‌هایی دارد که نشان می‌دهد اقلام ضروری سفره در یک‌سال اخیر بیش از دوبرابر گران شده‌اند. «رسانه حکومتی فردای اقتصاد ۱۳دی».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e5f041d-e157-4062-b694-ddb477bd80fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات