728 x 90

کارنامه ۸ساله خفت‌بار و خائنانه روحانی

پس از ۸سال، روحانی کرسی ریاست‌جمهوری دیکتاتوری آخوندی را ترک کرد.

جمعه تلویزیون شبکه خبر رژیم در یک برنامه، گوشه‌هایی از کارنامه اقتصادی ۸ساله او را در انتهای یک جنگ باندی به نمایش گذاشت، بدون این‌که به نقش شریک بزرگ کلان سیاست‌های او یعنی خامنه‌ای اشاره کند.

در گزارش تلویزیون رژیم گفته شد میزان نقدینگی در دوران روحانی به بالاترین میزان خود در ۴۳سال اخیر رسید، یکی از آثار مخرب افزایش نقدینگی، تورم است. بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار، تورم نقطه‌ای گروه‌های اصلی کالا و خدمات به این شرح است:

در سال۱۳۹۹ این شاخص به حدود ۲۹۴و ۹ دهم درصد رسید. یعنی قیمت کالاهای اساسی رشدی تقریباً ۳۱۴درصدی داشت. قیمت مواد خوراکی و آشامیدنی از سال۹۲ تا سال۱۴۰۰ رشد ۴۱۱درصدی داشت و قیمت مواد خوراکی و آشامیدنی حدود ۵برابر شد.

قیمت برخی خودروهای ایرانی تا ۵۳۳درصد افزایش داشت. قیمت مسکن و اجاره‌بها نیز رشد سرسام‌آوری داشت تا آنجا که بر اساس آمار بانک مرکزی از سال۹۲ قیمت مسکن هر متر مربع ۳میلیون و ۸۰۰هزار تومان بود اما این عدد در خردادماه ۱۴۰۰ به حدود هر متر مربع ۲۹میلیون و ۶۰۰هزار تومان رسید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f0d3b24-6da3-46d2-9299-4ce1e5f6c6ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات