728 x 90

کارشناس حکومتی: سبد معیشت خانوار برای کل کشور بالای ۲۰میلیون تومان و برای کلان‌شهرها حداقل ۲۵میلیون تومان است

کارگران در ایران
کارگران در ایران

حاج‌اسماعیلی کارشناس حکومتی شنبه ۲۸بهمن، در گفتگو با رسانه حکومتی خبرآنلاین به سیر صعودی سبد معیشت اقشار مردم اعتراف کرد و گفت: من فکر می‌کنم الآن سبد معیشت خانوار یا همان خط فقر برای کل کشور بالای ۲۰ میلیون تومان و برای کلان‌شهرها حداقل ۲۵ میلیون تومان است. .

وی گفت: من فکر می‌کنم دولت الآن هم مثل پارسال درصدد است که دستمزدها به اندازه شاخصهای اقتصادی افزایش پیدا نکند. بارها هم در این خصوص اظهارنظر داشتند و رویه‌ای هم که در مجلس برای حقوق کارمندان دنبال کرد، حاکی از همین مسأله است. 
من فکر می‌کنم کارگران هم با این مشکل مثل سال گذشته مواجه خواهند بود و حتماً دولت موانعی را برای چانه‌زنی کارگران در شورای عالی کار ایجاد خواهد کرد. در واقع تاکتیک و راهبردی که دولت در سال گذشته برای عدم افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان در کشور اجرا کرده، متأسفانه در سال جاری هم اجرا می‌شود. .
محسن باقری، کارگزار رژیم در کانون هماهنگی شورای باصطلاحت اسلامی کار استان تهران نیز اعلام کرد، بر اساس تورم اعلامی مرکز آمار و بانک مرکزی، هزینه ماهانه سبد معیشت خانوار ۳.۳نفری تا پایان آذرماه ۲۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان استخراج شده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ba7dea42-32b9-46e2-a2eb-4d9685b2f297"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات