728 x 90

کارشناسان سازمان ملل خواستار توقف فوری اجرای احکام اعدام در ایران شدند

کارزار نه به اعدام
کارزار نه به اعدام

شماری از کارشناسان سازمان ملل همزمان با روز جهانی مبارزه علیه اعدام با صدور بیانیه‌یی با ابراز نگرانی از افزایش اعدامها در ایران خواستار توقف فوری اجرای احکام اعدام در ایران شدند.
کارشناسان سازمان ملل در بیانیه خود با اشاره به کشته شدن صدها تن از شهروندان ایرانی در جریان قیام ۱۴۰۱ توسط نیروهای رژیم ایران با یادآوری این‌که ۴۹تن از آنان زن و ۶۸تن دیگر کودک بودند تأکید کردند که صدور احکام اعدام علیه فعالان و حامیان زن، باید در بستر سرکوب خشونت‌بار استقلال زنان به‌ویژه از طریق اجرای قانون حجاب اجباری درک شود.
بیانیه کارشناسان سازمان ملل هم‌چنین با تأکید بر این‌که اعدامها در ایران خودسرانه بوده، از صدور احکام طولانی‌مدت زندان و اعدام علیه زنان گروه‌های اقلیت به‌دلیل اتهامات مربوط به «امنیت ملی» ابراز نگرانی کرده و تصریح کردند که دلیل صدور احکام مزبور، فعالیت این زنان در دفاع از حقوق زنان بوده است.
این بیانیه به امضاء کارشناسان برجسته سازمان ملل از جمله مای ساتو گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران، موریس تیدبال-بینز گزارشگر ویژه درباره اعدام‌های فراقضایی و خودسرانه، و مری لولر گزارشگر ویژه درباره وضعیت مدافعان حقوق‌بشر رسیده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a675812e-3880-4382-9916-32fc21ac09cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات