728 x 90

کارزار گسترده بین‌المللی برای مقابله با کرونا

کارزار مبارزه با اپیدمی کرونا
کارزار مبارزه با اپیدمی کرونا

شهردار شهر نیویورک در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت بیش از ۴میلیون نفر از ساکنان نیویورک یا حتی بیش از نصف جمعیت احتمالاً مبتلا به کرونا خواهند شد.

نیویورک پست نوشت: اولین مورد شناسایی شده ابتلا به ویروس کرونا در نیویورک یک زن ۳۹ساله بوده که از سفر به ایران برگشته بود. (نیویورک پست ۶فروردین۹۹)

 

شهردار نیویورک افزود: شیوع این اپیدمی بزرگترین بحران داخلی آمریکا از زمان بحران اقتصادی بزرگ است. او از ارتش خواست که به کمک سیستم درمانی ایالتی بیایند. اگر ما ظرف ۱۰روز آینده داوطلبان بیشتری دریافت نکنیم، مردمی که نیاز نبود بمیرند خواهند مرد». به‌گفته شهردار نیویورک در شرایط فعلی دقایق تعیین‌کننده هستند. بحث مرگ و زندگی است. البته ما هرج و مرج و بهم ریختگی نخواهیم داشت. زندگی ادامه خواهد داشت البته به شکل دیگری». 

 

خبرگزاری فرانسه روز ۷فروردین نوشت: امانوئل ماکرون اعلام کرد ارتش فرانسه از مؤسسات فرانسوی که در مبارزه با شیوع ویروس کرونا در حال حاضر تحت فشار قرار دارند پشتیبانی خواهد کرد. رئیس‌جمهور فرانسه گفت عملیات ارتش فرانسه روی کمک‌رسانی و پشتیبانی از مردم و ادارات و مؤسسات خدمات عمومی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا متمرکز خواهد بود.  ماکرون گفت تمامی ملت فرانسه در مبارزه علیه کرونا متحد شده‌اند.

 

خبرگزاری فلسطینی وفا روز ۷فروردین نوشت: غزه که به‌دلیل محدویت ارتباطی با جهان تاکنون از کرونا در امان بود از روز چهارشنبه با شناسایی نمونه‌هایی از کرونا، تدابیر پیشگیرانه اتخاذ کرد.

سخنگوی دولت فلسطین اعلام کرد در مجموع ۸۶نفر در ساحل غربی و نوار غزه مبتلا به ویروس کرونا هستند. از این تعداد نه نفر از مبتلایان در نوار غزه هستند. در رام‌الله ۲۰نفر از پزشکان و پرستاران بیمارستان به‌دلیل داشتن تماس با بیماری که در شروع مشخص نبوده مبتلا به کرونا است در قرنطینه قرار گرفته‌اند.

 

خبرگزاری فرانسه روز ۶فروردین نوشت: عربستان سعودی به‌دنبال گزارش دومین فرد جان‌ باخته بر اثر کرونا اعلام کرد ریاض، مکه و مدینه را قرنطینه کرده و ساعات منع رفت و آمد را افزایش داده است. آژانس خبری رسمی عربستان اعلام کرد ورود و خروج به شهرهای ریاض، مکه و مدینه ممنوع می‌باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13bc5fba-f3a6-467e-baf1-e48512fc4edd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات