728 x 90

کارزار جهانی علیه ویروس کرونا در کشورهای جهان

ویروس کرونا
ویروس کرونا

کارزار بین‌المللی برای مقابله با ویروس کرونا در کشورهای مختلف با اتخاذ تدابیر سخت‌تر و اختصاص بودجه‌های سنگین ادامه دارد.

 

نیویورک تایمز روز ۲۹ اسفند نوشت: دونالد ترامپ لایحه مصوب کنگره آمریکا را برای کمک مالی مستقیم به مردم این کشور در ارتباط با شیوع ویروس کرونا امضا و آن را به قانون تبدیل کرد. ترامپ قبل از امضا این لایحه گفت ما در جنگ با دشمن نامریی قرار داریم.

 

فاکس نیوز ۲۹ اسفند نوشت: وزیر دفاع آمریکا گفت:‌ پنج میلیون ماسک و سایر تجهیزات تنفسی از ذخایر استراتژیک ارتش در اختیار وزارت بهداشت آمریکا قرار خواهیم داد.دولت آمریکا دو کشتی بیمارستانی بسیار بزرگ را به نیویورک می‌فرستد تا به مبتلایان به کرونا اختصاص یابد.

 

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان اعلام کرد برای مقابله با شیوع کرونا مدارس به‌مدت نامحدودی تعطیل خواهند شد. وی گفت:‌ لایحه‌ای در پارلمان انگلستان برای کمک به افرادی که قادر به پرداخت اجاره خانه خود به‌دلیل بحران کرونا نیستند بتصویب خواهد رساند.

 

‌خبرگزاری فرانسه ۲۹اسفند نوشت: وزیر دارایی انگلستان اعلام کرد ۳۹۵میلیارد دلار برای حمایت از اقتصاد کشور در مقابل تاثیرات شیوع کرونا اختصاص داده شده است.

به‌دنبال شیوع کرونا در لندن ۴۰ایستگاه مترو تعطیل شد. تعداد خطوط اتوبوس کاهش خواهد یافت و از مردم خواسته شده است تا از وسائل حمل‌ و نقل عمومی بجز موارد حیاتی استفاده نکنند.

دومنیک راب وزیر خارجه انگلستان از مردم خواست تا در ۳۰روز آینده مسافرت خارجی نداشته باشند.

 

تلویزیون فرانس۲۴روز ۲۹اسفند گفت:‌ امانوئل ماکرون علیه ویروس کرونا اعلام جنگ کرده است.

ارتش فرانسه برای کمک به بیمارستانهایی که مملو از بیماران هستند وارد عمل شده است. ارتش فرانسه اقدام به راه‌اندازی بیمارستانهای میدانی با حضور دهها پزشک و پرستار خواهد کرد و

برای اولین بار در فرانسه از هواپیماهای نظامی برای انتقال بیماران کرونا استفاده می‌شود.

 

خبرگزاری فرانسه ۲۹اسفند: نخست‌وزیر ایتالیا روز پنجشنبه اعلام کرد ممنوعیت ترددات در این کشور در ارتباط با شیوع ویروس کرونا تمدید خواهد شد.

 

شهر ووهان چین که مرکز شیوع ویروس کرونا بوده در ۲۴ساعت گذشته برای اولین بار هیچ ابتلای جدیدی را ثبت نکرده است. مقام‌های بهداشتی چین گفتند طی ۲۴ساعت گذشته ۳۴مورد ابتلا در چین وجود داشته که همگی مسافرانی بودند که از دیگر کشورها وارد چین شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/51ce90c2-3e3f-467a-b257-224c8b1d0f84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات