728 x 90

کاخ سفید: فرانسه اقدامی قوی علیه توطئه تروریستی ناموفق رژیم ایران علیه همایش مجاهدین در پاریس انجام داد

گردهمایی مقاومت ایران در پاریس ۲۰۱۸
گردهمایی مقاومت ایران در پاریس ۲۰۱۸

شورای امنیت ملی کاخ سفید عملیات پلیس فرانسه علیه « توطئه تروریستی ناموفق رژیم ایران در پاریس» را «اقدامی قوی» دانست و از آن حمایت کرد.

شورای امنیت ملی آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت:‌ توقیف دارایی‌های سرویس‌های اطلاعاتی و دو مأمور اطلاعات در واکنش به «طرح حمله به همایش مجاهدین خلق» در پاریس صورت گرفته است. فرانسه با این کار دست به اقدامی قوی علیه توطئه ناموفق تروریستی رژیم ایران در پاریس زده است».

شورای امنیت ملی کاخ سفید تأکید کرد: «رژیم تهران باید بداند که با این رفتارهای شرم‌آورش مدارا نخواهد شد».

 

 

موضعگیری وزارت‌خارجه آمریکا

هدر نائرت، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا نیز در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت «همان‌طور که می‌دانیم دولت فرانسه اعلام کرده است دارایی‌ها دو مقام ایرانی و سرویس‌های امنیتی و وزارت اطلاعات آن کشور را مسدود کرده است. این موضوع پس از جلوگیری از طرح بمب‌گذاری در یک همایش سیاسی (مجاهدین خلق) در پاریس در ماه ژوئن (تیر ماه) رخ داده است».

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا افزود:‌ «ما شاهد اقدامات مخرب رژیم ایران، به‌عنوان حامی اصلی تروریسم در سطح جهان بوده‌ایم».

 

بیشتر بخوانید


اطلاعیه مطبوعاتی مشترک ژرار کولومب، ژان ایو لودریان و برونو لومر در مورد مسدود کردن داراییهای وزارت اطلاعات

 

سایت وزارت‌خارجه فرانسه ۱۰مهر۹۷:

یک تلاش برای سوءقصد در ویلپنت، روز ۳۰ژوئن گذشته خنثی شد.چنین اقدامی برخوردار از منتهای جدیت در خاک ما، نمی‌توانست بدون پاسخ باقی بماند. بنا‌ به تصمیم ۲اکتبر ۲۰۱۸وزیر دولت، وزیر کشور و وزیر اقتصاد و دارایی و بدون در نظر گرفتن نتایج اقدام جنایی در پیش گرفته شده علیه مبتکران، عاملان و همدستان این پروژه سوء قصد، فرانسه اقدامات پیشگیرانه هدفمند و متناسبی را به‌صورت تصویب تدابیر ملی مسدود کردن دارایی‌های اسدالله اسدی و سعید هاشمی مقدم شهروندان ایرانی و نیز شعبه امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران، در پیش گرفته است. با اتخاذ این تصمیم، فرانسه عزم جزم خود را برای مقابله با تروریسم، به‌خصوص در خاک خودش، خاطرنشان می‌کند. از نظر ژان ایو لودریان «سوء قصد خنثی‌ شده در ویلپنت لزوم یک رویکرد تهاجمی در روابط ما با ایران را مورد تأیید قرار می‌دهد».ژرار کولومب بر «عزم جزم خود برای اتخاذ هر اقدامی به‌منظور جلوگیری از هر نوعی از تروریسم، از هر کجا که ناشی بشود» تأکید می‌کند.

برونو لومر تأکید می‌کند که «ما باید کانال‌های تأمین مالی تروریستها را خشک کنیم تا به اقدامات غیرقابل قبول آنها پایان بدهیم. ما در سطح ملی با قاطعیت عمل می‌کنیم و به تقویت تدابیر در سطح بین‌المللی ادامه می‌دهیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee0108d3-1426-486c-9742-800a327dc9cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات