728 x 90

کابینه پزشکیان ترکیب باندهای جنایت و غارت در دولتهای رئیسی و روحانی است

جنگ‌وجدال باندهای متخاصم درون رژیم بیشتر و بیشتر می‌شود

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

کابینه پزشکیان ترکیب باندهای جنایت و غارت در دولتهای رئیسی و روحانی است

جنگ‌وجدال باندهای متخاصم درون رژیم بیشتر و بیشتر می‌شود

 

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران گفت: پزشکیان بین روحانی و رئیسی توقف کرد. کابینه او ترکیبی از باندهای جنایت و غارت در دولتهای رئیسی و روحانی است. او از ابتدا گفته بود آمدنش به این جهت بود که نظام را در خطر می‌دید. حالا این خطر با جنگ‌وجدال باندهای متخاصم در درون رژیم بیشتر و بیشتر می‌شود.

خانم رجوی افزود: پزشکیان به‌گفته خودش برنامه‌یی جز اجرای سیاست‌های خامنه‌ای ندارد. اما رودر روی دیکتاتوری دینی، برنامه و خط مشی مردم ایران جمع کردن بساط خامنه‌ای و تمامیت رژیم ولایت فقیه و استقرار جمهوری دموکراتیک است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت یادآوری می‌کند که شماری از وزیران معرفی‌شده توسط پزشکیان، وزرا یا مقام‌های ارشد دولت رئیسی هستند از جمله:

-سردژخیم اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات که در دولت رئیسی همین پست را داشته است.

-عباس علی آبادی وزیر نیرو که در دولت رئیسی وزیر صمت(صنایع و معادن و تجارت) بوده است.

-علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش که در دولت رئیسی سرپرست همین وزارتخانه بوده است.

-امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری که در دولت رئیسی، رئیس کل دیوان محاسبات بوده است.

-فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی که در دولت رئیسی معاون همین وزارتخانه بوده است.

تعدادی از وزیران معرفی شده توسط پزشکیان معاونان وزرای روحانی یا مقام‌های بالایی دولت او بودند از جمله:

-عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد که از سال ۱۳۹۷ در دولت روحانی رئیس بانک مرکزی بوده است.

-عباس عراقچی وزیر خارجه که در دوره اول روحانی معاون حقوقی و امور بین‌الملل و در دوره دوم روحانی معاون سیاسی وزیر خارجه و همیشه از سینه‌چاکان خامنه‌ای بوده است.

-محسن پاک نژاد وزیر نفت که از سال ۱۳۹۷ در دولت روحانی معاون وزیر نفت بوده است.

-احمد میدری وزیر کار که از سال ۱۳۹۲ معاون وزارت کار و رفاه اجتماعی روحانی بوده است.

-محمدرضا صالحی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در سالهای ۹۵ و ۹۶ وزیر فرهنگ و ارشاد روحانی بوده است.

-عباس صالحی وزیر ارشاد که در دولت اول روحانی معاون وزیر ارشاد و در دوره دوم روحانی وزیر ارشاد بوده است.

- حسین سیمایی صراف وزیر علوم که از سال ۱۳۹۸ دبیر هیأت دولت روحانی بوده است.

وزرای کشور و دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز مثل همیشه تحت‌امر خامنه‌ای هستند.

- اسکندر مؤمنی وزیر کشور پاسدار سرتیپی است که از سرکردگان نیروی سرکوبگر انتظامی بوده و هم در دوره روحانی و هم رئیسی مشاور رئیس‌جمهور بوده است.

-عزیز نصیرزاده وزیردفاع یک سرتیپ بسیجی است که در زمان رئیسی جانشین ستاد نیروهای مسلح رژیم و در زمان روحانی فرمانده نیروی هوایی ارتش تحت‌امر خامنه‌ای بوده است

-پاسدار سرتیپ محمد اسلامی که روز گذشته توسط پزشکیان به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی معرفی شد در دوران رئیسی هم ریاست سازمان انرژی اتمی رژیم را به عهده داشت. او در سال ۱۳۶۶ اولین رئیس مرکز تحقیقات سپاه بود که پروژه موشکی و اتمی رژیم را شروع کرد و با عبدالقادر خان پدر بمب هسته‌یی پاکستان ملاقات نمود.

پزشکیان روز ۲۹ تیر اعلام کرد: «آمدنم به این جهت بود که نظام را در خطر می‌دیدم... متأسفانه این دوره تحریم‌های وسیعی در جهت عدم حضور مردم پای صندوق رأی وجود داشت. در دور دوم انتخابات مجلس تنها ۸ درصد حضور پیدا کردند و این مقدار مشارکت خیلی خطرناک بود و در صورتی که حضور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری هم این‌گونه پیش می‌رفت، شرایط نامطلوبی حاکم و کل نظام زیر سؤال می‌رفت» (سایت جماران).

رئیس‌جمهور جدید خامنه‌ای در ۲ مرداد خاطرنشان کرد: «باید بتوانیم یک کابینه‌یی را شکل بدهیم... که با هم به طرف آن سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری تعریف کرده حرکت کنیم» (تلویزیون رژیم).

پزشکیان در مراسم منصوب شدن توسط خامنه‌ای گفت: «من و دولت آینده رسالت و مسئولیت‌مان تعهد به آن چشم‌اندازی است که مقام معظم رهبری تعریف فرمودند و سیاست‌های کلی است که ابلاغ نمودند» (تلویزیون رژیم ۷ مرداد ۱۴۰۳).

او در مورد انتخاب اعضای کابینه‌اش تصریح کرد که در آخر نزد خامنه‌ای می‌رود و «با هماهنگی و مشورت با ایشان به یک جمع‌بندی نهایی خواهیم رسید که این‌ها را بتوانیم معرفی کنیم... ما سیاست‌های کلّی مقام معظّم رهبری را داریم، حتّی در این مناظرات و انتخابات هم می‌گفتم این سیاست‌ها چراغ راهنمای مسیر است و هدف ما را مشخّص می‌کند» (سایت خامنه‌ای ۵ مرداد ۱۴۰۳).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۱ مرداد ۱۴۰۳ (۱۱ اوت ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c1c9118-cf57-454e-95f1-7f2a4a79be35"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات