728 x 90

ژنرال کیت کلاگ: وقتی دنبال سلیمانی رفتیم، به خامنه‌ای گفتیم که او نفر بعدی است

ژنرال کیت کلاگ
ژنرال کیت کلاگ

فاکس نیوز روز یکشنبه ۲۴ دیماه مصاحبه‌یی با ژنرال کیت کلاگ و سفیر سابق ناتو کرت ولکر درباره فعالیت‌های شبه‌نظامیان حوثی تحت حمایت ایران و هدف قرار دادن این نیابتی رژیم ایران انجام داد که به بخشی از آن اشاره شده است.

مجری: ژنرال، انتظار بعدی شما چیست و حمله دیشب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ژنرال کیت کلاگ: صراحتاً حملات قابل توجه بودند، اما کمی دیر کرد داشتند. به عبارت دیگر، باید بارها و بارها و بارها آنرا تکرار کنید. من فکر می‌کنم که حوثیها انتقام می‌گیرند و این سؤال واقعی خواهد بود، بنابراین چگونه به آن پاسخ دهیم؟ و صادقانه بگویم، تنها راهی که می‌توانید این چرخه را بشکنید، این است که به قصد تشدید شلیک کنید. شما باید به سطحی بروید که برای همه افراد در منطقه، شامل ایالات متحده، واقعاً ناراحت‌کننده است.

شما احتمالاً رهبری حوثیها، عبدالجلیل، که رهبر حوثیها است، را تعقیب کنید. او رهبر معنوی، رهبر اقتصادی، رهبر نظامی است. و شما او را حذف کنید، همه چیز تغییر خواهد کرد.

آیا ما در آنجا ظرفیت انجام آن را داریم؟ بله. سؤال این است که آیا ما اراده‌ای برای انجام آن داریم؟ و من مطمئن نیستم که داشته باشیم.

 

مجری: آیا حمایت بیشتری از ایالات متحده برای عقب‌راندن حوثی‌ها وجود دارد و کسانی ممکن است مایل باشند علناً به آن اذعان کنند؟

کرت ولکر: من فکر می‌کنم همان‌طور که همین الآن ژنرال کلارک گفت، ما باید برای انجام کارهای بیشتر آماده باشیم. ما همیشه هزینه‌های بی‌عملی را دست کم می‌گیریم. ما نگران هزینه‌های تشدید هستیم، اما متوجه نمی‌شویم که با اقدام نکردن، در واقع اوضاع بدتر می‌شود.

 

مجری: ژنرال شما ایران را در پشت صحنه در مورد همه این چیزها دارید. فکر می‌کنم چه محاسبه‌ای از طرف حزب‌الله و تهران برای انجام حرکتی که اساساً این جنگ گسترده‌تر را به ارمغان می‌آورد، چیست که بلینکن برای اجتناب از آن، ۲۴ ساعت شبانه‌روز در همه جا در حال پرواز است. اما اگر این اتفاق بیفتد، به ما را مستقیماً به سمت آن سوق می‌دهد.

ژنرال کلاگ: این همان محاسبات سختی است که باید انجام گیرد. و این همان ناامیدی است که من دارم از بابت این‌که این‌قدر طول کشید تا به جایی که امروز هستیم برسیم. گاهی اوقات شما باید واقعاً آن راه را بروید و تصمیمی بسیار سخت بگیرید. مثلاً وقتی دنبال سلیمانی رفتیم، خیلی به رهبر خامنه‌ای گفتیم که او نفر بعدی است. و قرار بود دنبالش برویم. و همه آنها خیلی سریع عقب‌نشینی کردند. اگر تصمیم به انجام آن تشدید شدید واقعی نگیرید، این اوضاع همین‌طور ادامه خواهد داشت و بدتر خواهد شد.

 

مجری: کرت، من فقط می‌دانم که ایران اساساً یمن را ویران کرده است. آن کشور، کشور زیبایی بود. و کاری که آنها با بیروت کردند، با یمن هم کردند. کشور بعدی کجاست؟

کرت ولکر: ایرانی‌ها باید مستقیماً درد را در اینجا احساس کنند. همان‌طور که ژنرال کلارک گفت، من فکر می‌کنم تا زمانی که آنها این کار را انجام ندهند، آنها [ایرانیها] به استفاده از این نیروهای نیابتی نسبتاً بدون دردی برای ایران، ادامه خواهند داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/594a3544-15a7-4736-a0c7-1c16e7632593"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات