728 x 90

ژنرال مک کنزی: من حمله‌یی را انجام دادم که سلیمانی را کشت، آمریکا درس مرگ او را نمی‌فهمد

هلاکت قاسم سلیمانی
هلاکت قاسم سلیمانی

ژنراا مک کنزی، فرمانده پیشین سنتکام روز جمعه ۴ خردادماه در مقاله‌یی درباره از میان برداشتن قاسم سلیمانی نوشت: من حمله‌یی را انجام دادم که سلیمانی را کشت. آمریکا درس مرگ او را نمی‌فهمد.

هر گونه ارزیابی از آینده خاورمیانه باید با یک واقعیت ناخوشایند مقابله کند؛ ایران به اهدافی که هم منطقه و هم منافع ایالات متحده را تهدید می‌کند متعهد است.  با رشد زرادخانه موشکهای بالستیک و سامانه‌های پدافند هوایی کشور و بهبود فناوری هواپیماهای بدون سرنشین، این اهداف در دسترس هستند.

همه اینها در ماه گذشته، زمانی که ایران رگبار موشک و هواپیماهای بدون سرنشین را به سوی اسراییل پرتاب کرد، به نمایش گذاشته شد. در نتیجه نه تنها دفاع توانمند اسرائیل، بلکه هم‌چنین کمکهای ایالات متحده و نیروهای متحد هیچ جانی تلف نشد. این حمله نشان داد که ادامه حضور آمریکا در منطقه برای جلوگیری از تجاوز بیشتر ضروری است.

ژنرال در ادامه مقاله به ناکافی بودن اقدامات آمریکا در مورد تجاوزات رژیم ایران نوشت: اما سیاست فعلی ما پاسخگوی این واقعیت نیست. توانمندیهای نظامی ایالات متحده در خاورمیانه به‌طور پیوسته کاهش یافته است و ایران را جری می‌کند، زیرا اهرم‌هایش با کاهش حمایت بین‌المللی از اسراییل تقویت می‌شود. علاوه بر این، تمایل آشکار آمریکا برای عقب‌نشینی از منطقه، روابط ما با متحدان را تضعیف کرده است. تاریخ اخیر نشان می‌دهد که موضع قوی ایالات متحده در خاورمیانه مانع ایران می‌شود. من به‌عنوان رهبر فرماندهی مرکزی آمریکا، مسئولیت عملیاتی مستقیم برای حمله‌یی که قاسم سلیمانی، ژنرال بی‌رحم مسئول کشته شدن صدها تن از نیروهای آمریکایی، را برعهده داشتم. ایران شروع کرده بود به شک کردن در اراده آمریکا که حمله به سلیمانی آن را ثابت کرد. این حمله در اوایل سال ۲۰۲۰، رهبران ایران را وادار کرد تا تشدید چند ماهه خود علیه نیروهای آمریکایی را دوباره محاسبه کنند. در نهایت، من معتقدم، آن حمله جانهای بسیاری را نجات داد. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b619e7fa-37f7-4f4f-87d3-67643593c7b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات