728 x 90

چهاردهمین روز اعتصاب رانندگان کامیون + فیلم

اتوبان قم.اعتصاب کامیونداران
اتوبان قم.اعتصاب کامیونداران

اعتصاب رانندگان کامیون در چهاردهمین روز خود در شهرهای تبریز، مراغه، ارومیه، اصفهان، زرین شهر، نجف آباد، ‌شهرکرد، لردگان، فرخشهر، جاجرم، اهواز، خرمشهر، بهبهان، شیراز، ممسنی، مرودشت، زرقان،‌کرمان، کرمانشاه، یاسوج، گرگان، خرم‌آباد، چالوس، ساوه، اراک، بندرعباس و یزد ادامه دارد.

در پایانه بار مبارکه بیش از هزار کامیون پارک کرده و در اعتصاب هستند.

در پایانه قزوین رانندگان کامیون در اعتصاب بودند.

اعتصاب رانندگان کامیون که از اول مردادماه جاری شروع شد تا کنون بیش از ۱۴۰شهر و ۳۱استان را فراگرفته است.

آنان به پایین بودن کرایه‌ها و اخاذی و عوارض کلان و گرانی تجهیزات و قطعات کامیون اعتراض کردند.

روز سه‌شنبه ۹مرداد۹۷ در پی اعتصاب سراسری کامیون‌داران و تانکرداران، بنزین در جایگاههای توزیع سوخت در رشت و شهرهای استان گیلان بسیار نایاب شد از جمله در جایگاههای فروش سوخت در رشت و انزلی بنزین نایاب بود.

 

جایگاههای سوخت فرزانه و میدان موسوم به جهاد رشت با کمبود بنزین مواجه شدند که منجر به تشکیل صف‌های چند کیلومتری مقابل این جایگاهها شده است.

 

همچنین هر ۴جایگاه سوخت دریاسرکومله و لنگرود به‌خاطر نبود بنزین بسته شد. دریاسر نام دهستانی در بخش کومله شهرستان لنگرود، استان گیلان در ایران است.

 

رانندگان کامیون از خواسته‌هایشان کوتاه نمی‌آیند

یک راننده اعتصابی روز سه‌شنبه اعلام کرد: «دو ماه از اعتصاب قبلی گذشته و الآن هم ۹روز است که در اعتصاب هستیم. ما راننده‌ها از خواسته‌هایی که اعلام کردیم کوتاه نخواهیم آمد. این اعتصاب هر چقدر هم که طول بکشه ما ماشینهایمان را می‌خوابانیم. خسته شدیم از این همه وعده و وعید الکی که دولت به ما میده. تحمل رنج زن و بچه‌هایمان را نداریم».


گسترش اعتصاب رانندگان کامیون

دور دوم اعتصاب سراسری رانندگان کامیون از روز اول مرداد ماه ۹۷آغاز شد.

به‌رغم تمامی فریب‌کاریها و عملیات ایذایی و حتی سرکوب آشکاری که رژیم در این مورد اعمال می‌کند، اعتصاب رانندگان کامیون با سرعت تمام رو به گسترش است.

رژیم آخوندی طی روزهای اخیر به هر تلاشی برای در هم شکستن این اعتصاب متوسل شده است. در مشهد کارگزاران رژیم برای فریب دادن راننده‌ها و شکستن اعتصاب اقدام به فروش لاستیک ارزان در پایانه و تبلیغات برای آن کردند. با این‌حال پایانه مشهد خالی بود و هیچ کامیونی برای بارگیری حاضر نشد.

در سربندر (استان خوزستان) مقامات رژیم برای مقابله با اعتصابگران کامیونهای وزارت راه و ترابری را برای بارگیری به کار گرفتند. در شهر کرد نیز رژیم با وارد کردن کامیونهای ارگانهای حکومتی تلاش کرد اعتصاب رانندگان را خنثی کند.

در کرمانشاه مأموران اطلاعاتی و انتظامی رژیم با کندن پلاک کامیونهای اعتصابگران درصدد بودند آنها را از ادامه اعتصاب بازدارند که با اعتراض خانواده‌های اعتصابگران روبه‌رو شدند.

در بندرعباس رژیم عده‌یی از عناصر نفوذی در بین رانندگان را برای بارگیری بسیج کرد و مذبوحانه تلاش کرد که وضعیت را عادی نشان دهد.


درود مریم رجوی به رانندگان کامیون

خانم مریم رجوی گفت:‌ با درود به اعتصاب_سراسری رانندگان کامیون، عموم مردم به‌ویژه جوانان غیرتمند را به همبستگی با اعتصابگران فرا می‌خوانم و از ارگانهای ذیربط بین‌المللی و اتحادیه‌های کارگران و کامیون‌داران در کشورهای مختلف می‌خواهم به حمایت از رانندگان زحمتکش در ایران برخیزند.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bbf67a6f-8d26-4ffe-a1e2-ade2fd10f981"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات