728 x 90

پیشرفت واکسیناسیون – ایران در قعر جدول-گزارش خبری

واکسیناسیون در ایران
واکسیناسیون در ایران

اولین واکسیناسیون در جهان علیه ویروس کرونا از اواسط آذرماه ۱۳۹۹ آغاز شده است. رژیم ایران در ابتدا تلاش می‌کرد چنین وانمود کند که برای پروژه سراسری واکسیناسیون از واکسنهای داخلی استفاده می‌کند. اما طولی نکشید که واقعیتهای علمی و پزشکی و پیشرفت واکسنهای خارجی این شیادی آخوندها را برملا کرد. واکسن فایزر، مدرنا و آسترازینکا اولین واکسن‌هایی بودند که امکان واکسیناسیون گسترده را فراهم کردند. میلیونها تن در کشورهای آمریکا و اروپایی به واکسیناسیون مردم‌شان پرداختند و بدین‌ترتیب نوری در انتهای تونل سیاه کرونا پدید آمد.

 

ورود واکسن ممنوع

خامنه‌ای جنایتکار در ۱۷دی‌ماه ۱۳۹۹ با ظاهر شدن در تلویزیون حکومتی هر گونه وارد کردن واکسنهای تأیید شده سازمان بهداشت جهانی (فایزر، مدرنا و آسترازینکا) را ممنوع کرد. خامنه‌ای با شقاوت تمام گفت: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. این را من به مسئولان هم گفتم الآن هم به‌طور عمومی می‌گویم».

امروز پس از واکسیناسیون بیش از ۳۰۰میلیون نفر در آمریکا و انگلستان و ... با واکسنهای این دو کشور رذالت فتوای خامنه‌ای هر چه روشن‌تر شده است. اما سیاست خامنه‌ای کاملاً آگاهانه و برای مقابله با امواج قیام مردمی بود. نتایج این سیاست جنایتکارانه را امروز می‌توان در درصد پایین واکسیناسیون در ایران مشاهده کرد.

آخوند روحانی امروز (۱۹ اردیبهشت) با خالی کردن بار مسئولیت از دولتش گفت: «اگر همه دست به دست هم دهیم و دست بخش خصوصی را برای واردات واکسن باز بگذاریم همه افرادی که به‌خاطر سن و بیماریهای زمینه‌ای در خطر هستند، واکسن خواهند زد».

 

وضعیت واکسیناسیون در ایران و خاورمیانه

آمارها خود سخن می‌گویند. با نگاهی به وضعیت واکسیناسیون در کشورهای منطقه می‌توانیم به آثار سیاست‌های خامنه‌ای در مورد واکسیناسیون و مقابله با ویروس کرونا در ایران بهتر آشنا شویم.

بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده در تاریخ ۱۷اردیبهشت در کشورهای همسایه ایران، امارات متحده عربی بیش از ۵۱درصد جمعیتش را واکسینه کرده و در صدر جدول کشورهای همسایه ایران از این لحاظ قرار دارد. بحرین با حدود ۴۶درصد، قطر ۳۸درصد، عربستان ۲۹درصد، ترکیه بیش از ۲۴درصد، کویت بیش از ۱۹درصد، آذربایجان حدود ۱۰درصد، عمان ۵درصد، پاکستان ۱.۷درصد و رژیم ایران تنها ۱.۴۷ درصد واکسینه شده‌اند.

تنها کشور افغانستان با حدود ۶دهم درصد پایین‌تر از رژیم قرار گرفته است. با این تبصره که این کشور بیش از ۱۵روز است که آمارشان را به روز نکرده‌اند.

 

سرانجام واکسیناسیون

اوگور شاهین بنیانگذار و مدیرعامل شرکت داروسازی «بیو.ان.تک» پیش‌بینی کرد که کشتی کرونا در تابستان امسال در اروپا به گل خواهد نشست. اگور شاهین گفت که اروپا احتمالاً تا اواخر ماه ژوئیه و یا حداکثر در ماه اوت (تیرماه) به این حد از ایمنی دسته‌جمعی که بالای ۷۰درصد می‌تواند تا حد زیادی از شیوع ویروس جلوگیری کند، برسد.

در آمریکا نیز حدود ۶۰درصد مردم این کشور واکسینه شده‌اند و دولت این کشور وعده داده است که تا ماه ژوئیه (تیرماه) بیش از ۷۰درصد جمعیت این کشور واکسینه خواهند شد.

با دقت بیشتر می‌توان چنین یافت که کشورهای پیشرفته جهان از آذرماه تا اردیبهشت ماه یعنی ظرف ۵ماه بیش از ۵۰درصد جمعیت‌شان را واکسینه کرده‌اند و با گذشت ۷ماه از کشف واکسن به واکسینه شدن بیش از ۷۰درصد جمعیت‌شان می‌رسند.

در مورد کشورهای خاورمیانه نیز با جمع زدن متوسط ۹کشور همسایه ایران، به‌طور متوسط حدود ۲۵درصد جمعیت این منطقه واکسینه شده‌اند. اما در ایران تحت حاکمیت آخوندها با گذشت بیش از ۵ماه تنها حدود ۱.۵درصد جمعیت کشور واکسینه شده‌اند. اگر رژیم بخواهد با همین سرعت واکسیناسیون را ادامه دهد سال‌ها این کار ادامه خواهد یافت.

 

نقطه آغاز واکسیناسیون کند

در این‌که تنها راه مقابله با ویروس مهلک کرونا واکسیناسیون سراسری است تردیدی نیست. اما چرا خامنه‌ای و روحانی در شرایطی که تحریمی در زمینه دارویی وجود ندارد و کشور ایران از لحاظ ثروت مشکلی در تهیه آن ندارد با مشکل واکسیناسیون دست و پنجه نرم می‌کند؟

چرا در شرایطی که تنها واکسنهای تأیید شده سازمان بهداشت جهانی متعلق به آمریکا و انگلستان است خامنه‌ای ورود آنها را منع می‌کند؟ و چرا ملت ما را در برابر این ویروس مهلک بدون پشتوانه رها می‌کند تا امواج کرونا هر ماه شمار زیادی از عزیزترین کسان ما را به کام خود کشد؟

اینها پرسشهایی است که هر روز پاسخ آن روشن‌تر می‌نماید. تنها راه خامنه‌ای برای مقابله با امواج نارضایتی و اعتراض شیوع ویروس کرونا و سرکوب ملت با ابزار آن است.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/592264a0-308c-4b6f-ae54-8dc0833d9ed3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات