728 x 90

پیامدهای جنگ در غزه و اسراییل + توئیت خانم مریم رجوی

پیامدهای جنگ در غزه و اسرائیل
پیامدهای جنگ در غزه و اسرائیل

توئیت خانم مریم رجوی 

 

نیویورک تایمز ۱۶مهر ۱۴۰۲ در تشریح آخرین تحولات جنگ میان نیروهای اسراییل و گروه حماس در نوار غزه نوشت: با گذشت بیش از ۳۰ساعت از شروع درگیریها، نیروهای اسراییلی هم‌چنان در حال جنگ با افراد مسلحی هستند که به داخل مرز اسراییل نفوذ کرده‌اند.

به گفته منابع اسراییلی تا ظهر یکشنبه ۱۶مهر بیش از ۶۰۰شهروند اسراییل در حملات حماس کشته شده‌اند. پلیس اسراییل تاکنون اسامی ۳۰تن شامل افسران پلیس مرزی و واحدهای کماندوهای ویژه را اعلام کرده است.

 

اسکای نیوز عربی گزارش کرد آمار کشته‌های اسراییل به بیش از ۶۰۰نفر و مجروحان ۲۰۰۰نفر است.

 

رویترز به‌نقل از سخنگوی گردانهای قسام وابسته به گروه حماس گزارش کرد از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه این گروه به تقویت نیروهای خود در چند محور در داخل شهرکهای اسراییل پرداخته و طی این مدت۱۰۰موشک به سمت اسراییل شلیک کرده است.

از سوی دیگر تا صبح یکشنبه بیش از ۱۲۰۰ساختمان در غزه توسط هواپیماهای اسراییلی بمباران و تخریب شده است. بیش از ۲۰هزار فلسطینی خانه‌های خود را ترک کرده و به مدارس پناه آورده‌اند. ارتش اسراییل عملیات تخلیه شهرک‌های اطراف غزه را آغاز کرد.

 

به گزارش رویترز، اسراییل طی حملات هوایی و موشکی شب گذشته خود علیه شهر غزه چندین واحد مسکونی، یک مسجد، چندین تونل و چند خانه مسکونی نفرات ارشد حماس را هدف قرار داد. وزارت بهداشت فلسطین در غزه آمار کشته‌شدگان تا ظهر یکشنبه را دست کم ۳۱۳ و مجروحان را ۱۹۹۰تن اعلام کرده است.

روز یکشنبه ارتش اسراییل به ساکنان غزه اخطار داد که طی ۲۴ساعت خانه‌های خود را تخلیه کنند. اسراییل هم‌چنین از ساکنان ۵ منطقه در جنوب اسراییل خواسته است خانه‌های خود را تخلیه و به مراکز شهرها پناه ببرند.

 

خبرگزاری فلسطینی وفا روز ۱۵مهرماه گزارش داد: پرزیدنت محمود عباس به‌دولت و مقامات مربوطه دستور داده است که فوراً تمام منابع موجود را برای کاهش درد و رنج مردم ما در نوار غزه ارسال کنند.

 

سایت‌های مربوط به خامنه‌ای که از روز گذشته اقدام به بازنشر پیامهای دجالگرانه او درباره فلسطین کرده و به دمیدن در آتش جنگ ادامه می‌دهند.

سایت خامنه‌ای ۱۶مهر ۱۴۰۲:

اسرائیل نه یک کشور که یک پادگان تروریستی علیه ملت فلسطین و دیگر ملتهای مسلمان است. من قاطعانه می‌گویم این تلاش‌ها به‌جایی نخواهد رسید. حرکت نزولی و روبه‌زوال رژیم دشمن صهیونیستی آغاز شده، وقفه نخواهد داشت.

نظر قطعی جمهوری اسلامی این است که دولتهایی که قمار عادیسازی با رژیم صهیونیستی را برای خودشان سرمشق و شیوه کار انجام می‌دهند اینها ضرر خواهند کرد، باخت منتظر اینها است، دارند اشتباه می‌کنند، به‌قول اروپایی‌ها دارند روی اسب بازنده شرط‌بندی می‌کنند. امروز وضع رژیم صهیونیستی وضعی نیست که مشوق نزدیکی به او باشد، نباید این اشتباه را بکنند، رژیم غاصب رفتنی است و همان‌طور که امام بزرگوار رضوان الله علیه تعبیر کردند از رژیم غاصب به سرطان، حتماً این سرطان انشاالله به‌دست خود مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در کل منطقه ریشه‌کن خواهد شد.

(سایت انگلیسی خامنه‌ای ۱۶مهر)

 

پاسدار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خامنه‌ای در بیانیه‌یی نوشت: به‌زودی جوانان فلسطینی، مسجد الاقصی را آزاد می‌کنند.

وی افزود: نمایش مضحک روند عادی‌سازی، قادر نخواهد بود روند رو به افول و فروپاشی خانه عنکبوت را کند یا به تأخیر بیندازد.(خبرگزاری فارس ۱۶مهر)

 

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم درباره شروع جنگ و حمله به اسراییل گفت: عملیات امروز صفحه جدیدی را در عرصه عملیات مسلحانه علیه اشغالگران در اراضی اشغالی ایجاد کرد.

 

خبرگزاری حکومتی ایسنا نوشت: ناصر کنعانی گفت: آنچه که امروز اتفاق افتاد در راستای استمرار پیروزیهای مختلف از جمله در سوریه، لبنان و اراضی اشغالی است.

ایسنا افزود: سخنگوی وزارت‌خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدواریم که جریان مقاومت بتواند با روحیه عالی به پیروزیهای هر چه بیشتری دست پیدا کند.(خبرگزاری ایسنا ۱۵مهر)

 

مجلس ارتجاع برای بررسی تحولات مربوط به حمله به اسراییل جلسه فوق‌العاده تشکیل داد.

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع گفت که در این جلسه مسؤلان دستگاههای مربوطه و نماینده جهاد اسلامی حضور داشتند.(خبرگزاری ایرنا ۱۶مهر)

 

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا ابوشریف نماینده جبش جهاد اسلامی فلسطین در این جلسه گفت: او ابعاد عملیات را و تأثیرات عملیات بر پیکره اسراییل و دست‌آوردهای آن‌را تشریح کرد.

 

حیدری، عضو مجلس ارتجاع پس از این جلسه گفت: در این جلسه ابعاد مختلف و میدانی عملیات بررسی شد. توفیقاتی حاصل شده که نتیجه تجارت گذشته و ترکیب تمام موارد اطلاعاتی، امنیتی، حفاظتی و نظامی بوده که نسبت به‌عملیات گذشته متفاوت بوده و کار بسیار بی‌نظیری است.(خبرگزاری ایسنا ۱۶مهر)

 

آخوند ذوالنوری، نایب‌رئیس مجلس ارتجاع طی بیانیه‌یی نوشت:
به‌نمایندگی از تمام نمایندگان مجلس این حماسه بزرگ را به ملت به‌ویژه رزمندگان حوزه مقاومت تبریک می‌گویم.(خبرگزاری برنا ۱۶مهر)


بهادری جهرمی سخنگوی دولت رئیسی جلاد درباره شروع جنگ و حمله به اسراییل نوشت که پاسخ مقتدرانه جوانان فلسطینی اثبات کرد، امروز ابتکارعمل به دست جوانان فلسطینی است.

 

پاسدار محسن رضایی دبیر شورای عالی همآهنگی سران قوای نظام آخوندی با دجالبازی گفت: جمهوری اسلامی به وعده همیشگی خود برای حمایت از برادران و خواهران فلسطینی پایبند است.(خبرگزاری فارس ۱۶مهر)


پاسدار ذوالقدر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی نیز گفت: عملیات حماس نقطه آغاز سقوط اسراییل است.(خبرگزاری ایرنا ۱۶مهر)


خبرگزاری رسمی رژیم خبر داد، اخبار غیررسمی حکایت از آماده شدن گروه‌های مقاومت در کرانه باختری و سراسر سرزمینهای اشغالی علیه اسراییل حکایت دارد.(خبرگزاری ایرنا ۱۶مهر)


یک «پاسدار ـ خبرنگار» رژیم که قبل از هلاکت سردژخیم قاسم سلیمانی در سفرهایش به کشورهای منطقه همراه او بوده است، در مصاحبه با تلویزیون رژیم گفت: نتیجه کار ایشان را می‌بینم که این تحول بزرگ اتفاق افتاده است.(تلویزیون رژیم ۱۵مهر ۱۴۰۲)

مسعود اسداللهی کارشناس: نباید هم فراموش کنیم این قدرت و توانایی به لطف حمایتهای محور مقاومت و نقش بی‌بدیل سردار سلیمانی بود که در این سالهای طولانی به‌خصوص، به‌خصوص در ۲۰۱۱ با این‌که توجه دنیا به همین گروه‌های تکفیری بود داعش و جبهه النصره و سردار سلیمانی تمام توانش را برای مبارزه با اونها گذاشته بود اما همواره به گروه‌های فلسطینی و حزب‌الله می‌گفت که چشمتان به داخل رژیم باشد و اونها را هم یک لحظه حمایتش را قطع نکرد و الآن نتیجه کار ایشان را می‌بینم که این تحول بزرگ اتفاق افتاده

این روزها شما شاهد بودید که اخباری می‌آمد که عربستان اعلام کرده که ما مذاکره داریم می‌کنیم ما دنبال عادیسازی هستیم این حادثه واقعاً یک لطف الهی بود یعنی به نظر من یک سدی را ایجاد کرد در مقابل روند عادیسازی که برای گذشتن از این سد برای این کشورها به این راحتی‌ها نخواهد بود.(تلویزیون شبکه یک رژیم ۱۵مهر ۱۴۰۲)


به‌گزارش سایت کاخ سفید، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنانی در کاخ‌سفید در ۱۵مهر۱۴۰۲، گفت: «دربارهٔ تحولات جنگ، با نخست‌وزیر اسراییل و پادشاه اردن و اعضای کنگرهٔ آمریکا صحبت کرده و به‌مقامات آمریکایی دستور داده که «با سران سراسر منطقه از جمله مصر، ترکیه، قطر، عربستان، اردن، عمان و امارات و کشورهای اروپایی و تشکیلات خودگردان فلسطین» در ارتباط مداوم باقی بمانند.(سایت کاخ سفید: ۱۵مهر)


دونالد ترامپ رئیس‌جمهور قبلی آمریکا در یک گردهمایی انتخاباتی در آیووا در ۱۵مهر ۱۴۰۲، گفت:

«این جنگ به (این) دلیل اتفاق افتاد: آمریکا ۶میلیارد دلار به (رژیم) ایران داد و می‌دهد؛ ۶میلیارد به‌خاطر گروگانها. ما پذیرفتیم که ۶میلیارد دلار را آزاد کنیم. این یک فاجعهٔ تمام‌عیار است».

ترامپ اضافه کرد: «با تماشای این سطح از تعرض، من اصلاً متعجب نخواهم شد اگر که بخشی از این سرمایهٔ عظیم که آنها به‌تازگی جمع‌آوری کرده‌اند به‌ناگهان خرج شده باشد. افراد شوکه شدند، من شوکه نشدم، چون ما دو هفتهٔ پیش ۶میلیارد دلار دادیم. به‌آن فکر کنید: ما پنج تا می‌گیریم و آنها هم پنج تا می‌گیرند، اما تفاوتش این است که ما باید ۶میلیارد دلار بدهیم. ۶میلیارد! کسی می‌داند یک میلیارد چقدر است؟ شش میلیارد دلار؛ گویی که آب است!».

 

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور قبلی آمریکا ۱۵مهر۴۰۲: «این همان چیزی است که اتفاق می‌افتد وقتی رئیس‌جمهور آمریکا در صحنه جهانی ضعف نشان می‌دهد و با باج ۶میلیارد دلاری در برابر آخوندها سر خم می‌کند!».

 

تام توگندهات Tugendhat وزیر امنیت انگلستان: « (رژیم) ایران چند دهه را صرف گسترش قتل و تفرقه در سراسر جهان از جمله در انگلستان کرده است. این رژیم، فرقه‌یی است که در کشتن شهروندان ایران و استفاده از دیگران به‌عنوان ابزار نفرت در حالی‌که بقیه در تلاش برای یافتن صلح هستند، تردیدی به‌خود راه نمی‌دهد.


جان بولتون ۱۵مهر۱۴۰۲ نوشت: «آیا حماس خودش تصمیم گرفت یا آخوندهای (حاکم بر) تهران دستور حمله را داده بودند؟ شواهد ساعت به‌ساعت آشکارتر می‌شود که متجاوز واقعی در اینجا (رژیم) ایران است».

 

سناتور تد کروز در مصاحبه با فاکس‌نیوز، گفت: «آنچه خشمگین‌کننده است این است که پول این حمله با میلیاردها دلاری تأمین شده که (دولت) جو بایدن به‌ایران و برای (خامنه‌ای) فرستاد. در هفته‌های اخیر (دولت) بایدن بیش از ۶میلیارد دلار برای (خامنه‌ای) فرستاد.

 

سناتور مارکو روبیو نیز گفت: «تداوم مماشات با (رژیم) ایران این حملات را تشویق می‌کند».


از سوی دیگر وزارت‌خارجه آمریکا اعلام کرده است که هنوز نشانه‌هایی از دست داشتن ایران در حمله حماس وجود ندارد اما قول داد که آنرا بررسی کند.

 

سایت حکومتی دیده‌بان ایران نوشت: سخنگوی حماس گفت: ما از جانب جمهوری اسلامی برای حمله به اسراییل حمایت می‌شویم.


خبرگزاری نیروی تروریستی قدس گزارش کرد که رئیسی از دولتهای مسلمان خواسته است آنها هم وارد میدان شوند.

جلاد ۶۷ گفت دولتهای مسلمان نیز باید همگام با امت اسلام در پشتیبانی از ملت فلسطین صادقانه وارد میدان شوند. دشمن صهیونیستی نیز بداند که معادله تغییر کرده است؛ سلام بر امام خمینی و امام خامنه‌ای که ملتها را به صراط مقاومت رهنمون و حمایت کردند و سلام بر شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی!

 

خبرگزاری فرانسه یکشنبه ۱۶مهر نوشت: حزب‌الله لبنان می‌گوید که گلوله‌ها و موشک‌های هدایت شونده به اسرائیل شلیک کرده است.
در حالی که جنگ بین اسرائیل و حماس در جریان است، حزب‌الله لبنان که مورد حمایت ایران است، روز یکشنبه اعلام کرد که «تعداد زیادی گلوله‌های توپ و موشکهای هدایت شونده» را به سمت مواضع اسرائیل در یک منطقه مرزی مورد مناقشه شلیک کرده است. 

خبرگزاری فرانسه، یکشنبه ۱۶مهر نوشت پاپ خواستار صلح در اسرائیل و فلسطین شد.
پاپ فرانسیس روز یکشنبه خواستار صلح در اسرائیل و فلسطین شد و گفت تروریسم و ​​جنگ به راه حل نمی‌انجامد.

 

کوین مک کارتی، ۱۵مهر  در شبکه اجتماعی ایگس نوشت من درباره حمله به اسرائیل صحبت کردم. حماس این جنایات، از جمله آدم ربایی و کشتن کودکان را از قبل طراحی کرده بود و آنها باید با حمایت ایران این کار را انجام داده باشند.
اینجا شبیه پرل هاربر اسرائیل است. مماشات پرزیدنت بایدن دشمنان ما را جسورتر کرده است.
کلیپ فاکس نیوز:
مک کارتی: آنها به من گفتند این برایشان مانند بندر مروارید در آمریکا بوده است. تصور کنید ۵۰۰۰موشک فراتر از ظرفیت گنبد آهنین است. این گنبد تنها تعدادی را می‌گیرد و علاوه بر این ورود آنها به خاک اسراییل از ۱۹۴۸ تا کنون دیده نشده بود. 
به گروگان گرفتن کودکان و مادر بزرگ‌ها و سایرین، اینها از ماهها پیش طراحی شده است. حماس بدون تایید ایران دست به چنین کاری نمی زند و امکاناتش را هم ندارد و بدون پشتیبانی ایران، حماس نمی‌توانست پیش برود. آنها مصالح ساخت موشک و پهپاد را ندارند و بدون اجازه رژیم ایران کاری انجام نمی‌دهند....

خبرگزاری فرانسه ۱۶مهر  درباره تماس تلفنی رئیسی جلاد با دبیرکل جهاد اسلامی و حماس نوشت: رئیس جمهور رژیم ایران با حماس و رهبران جهاد اسلامی یک روز پس از حمله غافلگیرانه حماس به اسرائیل گفتگو کرد.


خبرگزاری دولتی ایرنا بدون اشاره به جزئیات بیشتر گزارش داد: رئیسی در تماس تلفنی جداگانه با زیاد النخاله و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی (حماس) درباره تحولات فلسطین گفتگو کرد.

شبه‌نظامیان حماس که نوار غزه را کنترل می‌کنند، سحرگاه روز شنبه تحت پوشش یک رگبار گسترده راکتی به اسرائیل نفوذ کردند.

دولت اسرائیل گفت که بدترین جنگ در دهه‌های اخیر بیش از ۶۰۰ اسرائیلی را کشته و حماس بیش از ۱۰۰نفر را گروگان گرفته است. در سمت غزه حداقل ۳۷۰کشته گزارش شده است....
 

پاسدار باقری، رئیس ستاد نیروهای مسلح رژیم طی بیانیه‌یی اعلام کرد: نمایش مضحک روند عادی‌سازی، قادر نخواهد بود روند رو به افول و فروپاشی خانه عنکبوت را کُند یا به تأخیر بیندازد... به‌زودی جوانان فلسطینی، مسجد الاقصی را آزاد می‌کنند.

هم‌چنین بهادری جهرمی سخنگوی دولت آخوند رئیسی گفت: پاسخ مقتدرانه جوانان فلسطینی اثبات کرد، امروز ابتکارعمل به‌دست جوانان فلسطینی است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65c7cad6-ff55-40ac-aab9-ecba2b63c6c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات