728 x 90

پژو سیتروئن فرانسه: به‌خاطر عواقب تحریم آمریکا از ایران خارج می‌شویم

خروج پژو سیتروئن فرانسه از ایران
خروج پژو سیتروئن فرانسه از ایران

به‌دنبال اعلام خروج آمریکا از برجام، گروه فرانسوی پژو سیتروئن با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد از ایران خارج می‌شود. خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه ۱۴خرداد ۹۷ از تصمیم شرکت خودروسازی پژو سیتروئن برای تدارک خروج از ایران خبر داد. بر اساس این گزارش گروه خودروساز فرانسوی که حجم فعالیت هایش در ایران بسیار گسترده است روز دوشنبه اعلام کرد برای روبه‌رو نشدن با عواقب ناشی از نقض تحریمهای آمریکا به‌زودی از ایران خارج می‌شود.

گروه پژو سیتروئن در بیانیه‌ای تصریح کرد فرایند تعلیق فعالیتهای مربوط به سرمایه‌گذاریهای مشترک خود در ایران را آغاز کرده و برای احترام به قانون تحریمهای آمریکا علیه رژیم تهران تا ششم اوت پانزدهم مرداد ماه سال جاری ایران را ترک می‌کند.

این شرکت بزرگ خودروسازی، با اشاره به این‌که تمامی قراردادهای این شرکت در راستای قوانین سازمان ملل و منطبق با قوانین فرانسه، آمریکا و اتحادیه اروپا بوده اعلام کرد پس از خروج آمریکا از برجام، این شرکت شروع به توقف فعالیت‌های مشترک خود با ایران کرده است.

 

ایران از برزگترین بازارهای پژو سیتروئن

رژیم ایران از نظر حجم معاملات بالاتر از چین، انگلستان، ایتالیا و آلمان نخستین بازار خارجی برای شرکت پژو سیتروئن محسوب می‌شد. از سه میلیون و ۶۰۰هزار خودرو تولیدی این شرکت در سال گذشته حدود ۴۴۵هزار دستگاه در ایران به فروش رسیده است.

با این‌حال دومین شرکت بزرگ خودروسازی اروپا اعلام کرده است اهمیت بازار ایران برایش از نظر مالی آن‌چنان پر اهمیت نیست. به‌گفته مسئولان این شرکت، آنچه در اثر فعالیت در ایران حاصل می‌شود تنها کمتر از یک درصد از گردش مالی شرکت را تشکیل می‌دهد.

پژو سیتروئن از شرکتهایی است که بلافاصله بعد از توافق هسته‌یی رژیم ایران و پنج قدرت جهانی و به تبع آن اعلام رفع محدودیتها برای همکاری تجاری با تهران برای بازگشت به بازار ایران اعلام آمادگی کرد.

گروه صنعتی ایران خودرو، طرف اصلی قرارداد با شرکت فرانسوی، در آنزمان پس از امضاء قرارداد همکاری با پژو سیتروئن اعلام کرده بود این شرکت حاضر است به‌دلیل قطع همکاری در سال ۲۰۱۲(زمان گسترش تحریمهای بین‌المللی) حدود ۴۳۰میلیون یورو غرامت به رژیم ایران پرداخت کند.

 

غول دوم خودروسازی اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه شرکت پی‌اس‌ای خودروهای خود را، با مارک‌های پژو، سیتروئن، دی اس، اوپل و واکسال به بازار عرضه می‌کند. این شرکت در حال حاضر، پس از شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان، به غول دوم خودروسازی اروپا تبدیل شده است.

بیانیه عصر دوشنبه شرکت پی‌اس‌ای در حالی است که لیندا جکسون، مدیرعامل گروه پی‌اس‌ای، پیشتر به رویتر گفته بود این شرکت تحولات را "محتاطانه" دنبال می‌کند، اما استراتژی این شرکت در قبال رژیم ایران به‌رغم خروج آمریکا از توافق هسته‌یی با این رژیم تغییر نمی‌کند.

 

مطالب مرتبط

غول‌های نفتی از ترس تحریم‌ها از ایران فرار می‌کنند

واشینگتن تایمز: تصمیم بانکهای اروپایی برای توقف مبادلات خود با رژیم ایران

تحریم، شکست برجام و مسابقه شرکتهای خارجی برای خروج از ایران

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a2644c57-3e01-4a6d-8015-0b2b13095957"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات