728 x 90

پولیتیکو: فشار نمایندگان کنگره بر وزارت‌خارجه آمریکا پیرامون تحقیق در مورد رابرت مالی

رابرت  مالی، نماینده  برکنار شده ویژه آمریکا در امور ایران
رابرت مالی، نماینده برکنار شده ویژه آمریکا در امور ایران

سایت پولیتیکو؛ در گزارشی که روز سه‌شنبه سوم مرداد منتشر کرد خبر از تصمیم قانونگذاران آمریکایی بر فشار روی وزارت‌خارجه پیرامون تحقیق در مورد نماینده ویژه جو بایدن برای ایران داد.
به گزارش پولیتیکو؛ مالی، یک دیپلمات قدیمی که در چندین دولت دموکرات خدمت کرده است، در تلاش برای بازگرداندن قرارداد هسته‌یی ایران ۲۰۱۵ بود. وی در این بهار در میان تحقیقات در مورد این‌که آیا وی باید به اطلاعات طبقه‌بندی شده دسترسی داشته باشد، در مرخصی موقت قرار گرفت. دولت این کار را در اواخر ماه ژوئن به یک مرخصی تمام وقت و بدون حقوق تبدیل کرد که اخبار مربوط به تحقیق، که شامل FBI و امنیت دیپلماتیک است، عمومی شد.


پولیتیکو در ادامه گزارش خود اضافه می‌کند «قانونگذاران جمهوریخواه از دولت انتقاد کرده‌اند که هم اجازه داده‌اند که مالی پس از تعلیق در مورد امنیت وی به کار خود در وزارتخانه ادامه دهد و هم در مورد تحقیقات و آنها را برای چند هفته در تاریکی نگاه داشته است.
در اواسط ماه ژوئیه، مک کال، تهدید کرد که در صورت عدم توجیه در مورد شرایط تعلیق مالی تا چهارشنبه مقامات وزارت امور خارجه را احضار می‌کند.
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ccb6614d-ccd4-49a9-bfb7-0d5e814b5e01"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات