728 x 90

پولیتیکو: رژیم ایران باید بداند که آمریکا اقدامات بی‌ثبات‌کننده‌اش را نمی‌پذیرد

موشک‌پرانی حوثیهای یمن
موشک‌پرانی حوثیهای یمن

پولیتیکو با درج مقاله‌ای از مارک کیمیت دستیار وزیر امور خارجه در امور سیاسی نظامی و معاون دستیار وزیر دفاع در امور خاورمیانه در دوره ریاست‌جمهوری جورج دبلیو بوش در مطلبی نوشت:
در ۲۳دسامبر نفتکش شیم پوتو در اقیانوس هند مورد حمله پهپادهای ایرانی قرار گرفت. این یک حمله نیابتی توسط گروه‌های تروریستی مورد حمایت ایران مانند حماس در غزه، حوثی‌ها در یمن یا شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق نبود. این حمله مستقیم به کشتیرانی بین‌المللی بود که توسط جمهوری اسلامی انجام شد. پس از این حمله، دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا گفت که «بسیار مهم است که… ایران یک پیام فوق‌العاده واضح دریافت می‌کند که این تشدید تحمل نخواهد شد». و حق داشت.
این حمله گواه روشنی است که نشان می‌دهد سیاست مهار، دفاع و بازدارندگی واشنگتن برای جلوگیری از گسترش جنگ غزه ناموفق بوده است. و قبل از وقوع یک حمله بزرگتر و مرگبارتر همان‌طور که قطعاً انجام خواهد شد زمان آن فرا رسیده است که سیاست قاطعانه‌تری را به‌طور علنی اعلام کنیم و بیان کنیم که ایالات متحده هر گونه حمله مرگبار توسط ایران به پرسنل یا منافع ایالات متحده را یک اقدام جنگی تلقی خواهد کرد. بر این اساس پاسخ دهید... .
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d33b847-0cad-4d5e-a886-b32ceb86bbb0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات