728 x 90

مخاصمات درونی رژیم بر سر شکست برجام و زیر ضرب بردن ادعای روحانی در زمینه رابطه با اروپا

آخوند روحانی
آخوند روحانی

در ادامه مخاصمات درونی رژیم بر سر شکست برجام، رسانه‌های باند خامنه‌ای ادعاهای دولت روحانی را در زمینه رابطه با اروپا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی زیر ضرب بردند.

کیهان خامنه‌ای نوشت: «سفر اخیر آمانو به تهران و تأیید دوبارهٴ پایبندی نظام به توافق اتمی از سوی وی، نباید منجر به خطای محاسباتیِ دولت، در قبال آژانس شود. آمانو و دیگر مقامات آژانس، نشان داده‌اند که همزمان با تشدید فشارهای کاخ سفید، مواضع فنی و حقوقی خود در قبال توافق هسته‌یی را، بازتنظیم می‌کنند. نمونهٴ این رفتار را در جریان تقاضای آمانو برای بازتفسیر بند تیِ برجام مشاهده کردیم. از این رو، هم‌چنان باید در قبال آژانس و مدیرکل آن، رویکردی محتاطانه، با چاشنی بی‌اعتمادی داشت». (کیهان 10آبان 96)

یک رسانه دیگر این باند در مورد حرفهای عراقچی در جلسه روز چهارشنبه مجلس رژیم، با عنوان «با جدیدترین رویاپردازی عراقچی، آشنا شوید!»، نوشت: «او گفته است: کشورهای اروپایی به‌طور کاملاً صریح با سیاستهای آمریکا و تخلفات این کشور مخالفت کردند! اما واضح است که طرف اروپایی، نه تنها به نقض برجام و قطعنامه 2231توسط آمریکا اعتقادی ندارد، بلکه همراستا با آمریکا، نظام را متهم به نقض قطعنامه 2231می‌نماید». (رجانیوز 10آبان 96)

یک رسانه‌ی دیگر حکومتی نیز نوشت: گرچه اتحادیه اروپا بر سر برجام، موضع یکسانی با ترامپ ندارد اما به هر روی اروپا با آمریکا تعاملات گسترده‌یی دارد و نمی‌خواهد منافع خود را در روابط با آمریکا از دست بدهد...

فرانسه (نیز) می‌خواهد یک حاشیه در برجام ایجاد کند و دیگر این‌که با آمریکا در مسأله برنامه موشکی همصدا شود.

این رسانه حکومتی به‌طور تلویحی خواهان تن‌دادن رژیم آخوندی به شرایط اروپا در مورد برنامه موشکی و دخالتهای منطقه‌یی شد و نوشت: (نظام) باید همه توان خود را برای حفظ برجام و گسترش روابط با جامعه جهانی به‌ویژه اتحادیه اروپا به کار ببرد. (آرمان 11آبان 96)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d8a9be1-b6d4-4215-868f-f32e71395857"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات