728 x 90

پولیتکو: آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را تشدید خواهد کرد

باب منندز، سناتور دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا
باب منندز، سناتور دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا

به گزارش پولیتکو، مقامات دولت بایدن در جلسه‌یی محرمانه سنای آمریکا، اطمینان دادند اگر مذاکرات هسته‌یی وین به شکست منتهی شود، تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ممکن است افزایش پیدا کند.

پولیتیکو روز ۲۵خرداد نوشت، سناتورها گفتند در این جلسه که با حضور برت مک گرگ همآهنگ‌کننده امور خاورمیانه و رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران برگزار شد، تأکید شده که احتمال موفقیت مذاکرات وین در حال کاهش است و اعضای دولت آمریکا در این جلسه به سناتورها اطلاع داده‌اند، دست‌کم تحریم‌های فعلی علیه ایران، هم‌چنان علیه به قوت خود باقیست.

پولیتیکو افزود: در این جلسه برخی از سناتور اظهار داشتند که تحریم‌های جدیدی علیه رژیم ایران وضع خواهد شد و اقدامات مشترک آمریکا و متحدان این کشور در خاورمیانه علیه این رژیم افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش پولیتیکو، دولت بایدن به رژیم ایران اطلاع داده است که تنها در صورتی سپاه پاسداران را از این فهرست حذف خواهد کرد که این رژیم نیز امتیازاتی فراتر از پرونده «برجام» و توافق هسته‌یی ارائه دهد.

پولیتیکو افزود: رابرت منندز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا پس از جلسه توجیهی علناً گفت که رژیم ایران «اکنون اورانیوم کافی برای تولید سلاح هسته‌یی دارد» و از کاخ‌سفید خواست بپذیرد که بازگشت به توافق اولیه دیگر بهترین راه نیست. تقریباً همه جمهوری‌خواهان با او موافق هستند.

مارکو روبیو، نایب‌رئیس کمیته اطلاعاتی سنا نیز در این جلسه گفت: تنها چیزی که رژیم ایران به‌دنبال آن است، کاهش کوتاه مدت تحریم‌ها است تا بتوانند پول بیشتری را در قابلیت‌های نظامی خود – نه فقط برنامه هسته‌ای‌شان، سرمایه‌گذاری کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/61b786e8-f268-4dd9-a634-fc453035f1c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات