728 x 90

پنجاه‌وسومین روز جنگ در غزه - وزیر بهداشت فلسطین: تاکنون در غزه ۱۶هزار کشته ۳۵هزار مجروح و ۶هزار تن مفقود شده‌اند

جنگ در غزه
جنگ در غزه

پنجاه‌وسومین روز جنگ در غزه و اسراییل در این صفحه به روز می‌شود...

 

خلاصه مهمترین اخبار پنجاه و سومین روز جنگ در غزه و اسراییل

آزادی ۱۱گروگان شامل ۳فرانسوی، ۲ آلمانی و ۶ آرژانتینی و ۳۳ اسیر فلسطینی در شامگاه آخرین روز آتش‌بس مورد توافق

تمدید آتش‌بس برای دو روز دیگر با موافقت اسراییل و حماس

سی.ان.ان ظهر سه‌شنبه گزارش داد: اسرائیل گمان می‌کند بیش از ۱۷۰گروگان هم‌چنان در غزه هستند. آمار و ارقام نشان می‌دهد به بیش از نیمی از اسرای فلسطینی آزاد شده هرگز اتهامی وارد نشده است

وزیر بهداشت فلسطین: تاکنون در غزه ۱۶هزار کشته ۳۵هزار مجروح و ۶هزار تن مفقود شده‌اند. ۲۶بیمارستان از ۳۵بیمارستان نوار غزه از دور خارج شده‌اند

رویترز: ایالات‌متحده از اسراییل می‌خواهد در هر گونه حمله به جنوب غزه از جابه‌جایی غیرنظامیان اجتناب کند

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا: راه‌حل دو کشوری تنها راه تضمین امنیت درازمدت برای مردم اسراییل و فلسطین است

آنتونیو گوترز دبیرکل ملل‌متحد: کشورها باید از نفوذ خود برای یک آتش‌بس بشردوستانه استفاده کنند و از گام‌های برگشت‌ناپذیر به‌سوی تنها آینده پایدار در منطقه یعنی یک راه‌حل دو کشوری حمایت کنند

اورسولا فون در لین رئیس کمیسیون اروپا: اتحادیه اروپا هم‌چنان از نزدیک با همه شرکای بین‌المللی در تماس خواهد بود تا تضمین‌کنندهٔ هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بر اساس راه‌حل دو کشوری باشد

رویترز: در اجلاس بارسلون کشورهای عربی و اتحادیه اروپا توافق کردند که پاسخ مناقشه فلسطین و اسراییل راه‌حل دو کشوری است رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که دولت فلسطین باید بر غزه حکومت کند

سرکرده سایبری قرارگاه مرکزی ضدخاتم سپاه پاسداران: در دنیا چه کسانی از اینها حمایت می‌کنند؟ این یمنی‌ها و این حزب‌الله و این نیروهای عراقی که دارند تلاش می‌کنند. این جمهوری اسلامی که پشتوانه اصلی اینها هست

رؤسای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و موساد اسراییل روز سه‌شنبه با نخست‌وزیر قطر در دوحه دیدار کردند تا بر اساس تمدید ۲روزه آتش‌بس بین اسراییل و گروه فلسطینی حماس انجام دهند. دیوید بارنیا، رئیس سرویس اطلاعاتی موساد اسرائیل، ویلیام برنز رئیس سیا و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر قطر، یک روز پس از اعلام قطر از تمدید دو روزه قرارداد اصلی آتش‌بس ۴روزه در غزه دیدار کردند.

تاکنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر این‌که حماس مایل است مردان یا نظامیان اسراییلی در میان اسیر شده‌ها را آزاد کند، وجود ندارد.

کفیر بیباس (Bibas) ۱۰ماهه بیش از ۵۰روز از عمر جوان خود را در اسارت در غزه گذرانده است و به‌گفته اسراییل او توسط حماس به یکی دیگر از گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی تحویل داده شده است.

حماس از روز جمعه به‌عنوان بخشی از آتش‌بس که در آن اسراییل ۱۵۰ اسیر فلسطینی را آزاد کرده و محموله‌های کمک به غزه را افزایش داده است، ۵۰گروگان زن و کودک اسراییلی را به همراه ۱۹گروگان خارجی آزاد کرده است.

پس از آن‌که آتش‌بس ۴روزه در آخرین لحظه حداقل ۴۸ساعت تمدید شد تا گروگانهای بیشتری آزاد شوند. نیروهای اسراییلی و شبه‌نظامیان حماس روز سه‌شنبه برای پنجمین روز به آتش‌بس پایبند ماندند.

سازمان جهانی بهداشت: تخریب بیمارستان الشفا در غزه یک تراژدی است، خواهان احیای عملکرد آن هستیم.

مقامات ارشد آمریکا: آمریکا از اسراییل می خواهد جابه‌جایی غیرنظامیان در غزه جنوبی را محدود کند

رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که چند ساعت پس از تمدید آتش‌بس موقت بین گروه فلسطینی حماس و اسراییل به مدت دو روز، یک گلوله اسراییلی روز سه‌شنبه به حومه شهری در جنوب لبنان اصابت کرد. سخنگوی ارتش اسراییل گفت که در حال حاضر از وقوع چنین حادثه‌یی بی‌اطلاع است.

 

رویترز روز ۷آذر نوشت:

رادیو ارتش اسراییل به‌نقل از دفتر نخست‌وزیری اسراییل گزارش داد که دولت اسراییل لیستی از گروگانهای حماس در غزه دریافت کرده است که انتظار می‌رود روز سه‌شنبه بر اساس توافقنامه آتش‌بس طولانی با این گروه شبه‌نظامی آزاد شوند. وب سایت خبری اکسیوس گزارش داد که این لیست شامل ۱۰گروگان است.

دفتر نخست‌وزیری اسراییل روز سه‌شنبه اعلام کرد این کشور با گنجاندن ۵۰زندانی زن فلسطینی در فهرست اسرای آزاد شده در صورت آزادی گروگانهای اسراییلی دیگر از غزه موافقت کرده است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که میانجی‌های قطری اعلام کردند که آتش‌بس ۴روزه برای تبادل گروگانهای اسراییلی با اسرای فلسطینی که قرار بود پس از روز دوشنبه منقضی شود برای ۲روز دیگر تمدید شده است.

مرد متهم به تیراندازی و مجروح کردن ۳دانشجوی فلسطینی تبار در برلینگتون در ورمونت، روز دوشنبه در اتهامات مربوط به اقدام به‌قتل اعلام بیگناهی کرد ولی از سوی قاضی دستور داد که بدون ضمانت در بازداشت بماند.

جیسون جی. ایتون، ۴۸ساله، در دادگاه کیفری شهرستان چیتندن در برلینگتون محاکمه شد و از طریق یک ویدئو از زندان شهرستانی که از زمان دستگیری خود در روز یکشنبه، یک روز پس از حمله در آن بازداشت بود، ظاهر شد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، این هفته از اسرائیل، کرانه باختری و امارات متحده عربی بازدید خواهد کرد، در اینحال واشنگتن قصد دارد برای کمکهای بشردوستانه بیشتر به غزه و کمک به آزادی همه گروگانهای ربوده شده توسط غزه فشار بیاورد.

این وزارتخانه در بیانیه‌یی اعلام کرد که بلینکن از دوشنبه تا شنبه به بلژیک، مقدونیه شمالی، اسرائیل، کرانه باختری و امارات متحده عربی سفر خواهد کرد.

 

خبرگزاری فرانسه ۷ آذر

بر اساس داده‌های نظرسنجی نادری که توسط یک محقق آمریکایی-فلسطینی تجزیه و تحلیل شده، بسیاری از مردم غزه قبل از حمله وحشیانه این گروه به اسراییل در هفتم اکتبر با حماس دشمنی داشتند و برخی حکومت آن را به‌عنوان اشغال دوم توصیف می‌کردند. این یافته‌ها در پس زمینه اعتراضات و ضداعتراضات متقابل ناشی از این حمله، با رابطه بین حماس و مردم عادی غزه که اغلب موضوع بحثهای داغ است، قابل توجه است.

خانم امانی جمال، رئیس دانشکده روابط عمومی و بین‌الملل پرینستون، گفت: «ما در بررسی‌های خود دریافتیم که ۶۷درصد از فلسطینی‌های غزه در آن دوره درست قبل از حملات، اعتماد کمی به حماس داشتند یا اصلاً اعتماد نداشتند.

این امر به‌ویژه به‌دلیل این استدلال (اشتباه) حائز اهمیت است که تمام غزه از حماس حمایت می‌کند و بنابراین تمام غزه باید پاسخگوی اقدامات و اقدامات وحشیانه حماس باشد.

 

رویترز ۷آذر نوشت:
کشورهای عربی و اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه در اسپانیا توافق کردند که راه حل دو کشوری پاسخی به منازعه فلسطین و اسرائیل است و جوزپ بورل، مسئول امور خارجی اتحادیه اروپا گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین باید بر غزه حکومت کند.
بورل گفت که همه اعضای اتحادیه اروپا که در نشست کشورهای مدیترانه در بارسلون شرکت کردند و تقریباً همه شرکت‌کنندگان در مورد نیاز به راه‌حل دو کشور توافق کردند.

 

خبرگزاری فرانسه: آخرین تحولات در جنگ اسراییل و حماس: حماس تاکنون ۳۹گروگان اسرائیلی را آزاد کرده است و اسرائیل ۱۱۷ اسیر فلسطینی را بر اساس مفاد توافقنامه چهار روزه آتش بس آزاد کرده است.
۱۹تبعه خارجی دیگر نیز تحت ترتیبات جداگانه از غزه آزاد شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25d91486-654d-4b47-9271-cc0369148d5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات