728 x 90

پمپئو: هدف ما اصلاً تمدید تحریم تسلیحاتی ایران برای زمانی محدود نیست

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۱۱تیرماه در نشستی خبری در وزارت‌خارجه آمریکا بار دیگر تأکید کرد که آمریکا در پی تحریم تسلیحاتی رژیم ایران برای مدت زمان محدود نیست و هم‌چنین حاضر نیست تمدید مدت‌دار تحریم را بپذیرد.
وزیر خارجه آمریکا با اشاره به‌گفته دولت قبلی آمریکا گفت که حق صریح ایالات متحده است که فارغ از موافقت دیگر کشورها، این تحریم تسلیحاتی اجرا شود.
وی در این نشست به سخنان خود که در آن در نشست مجازی شورای امنیت شرکت کرده بود اشاره کرد و در آن تصریح کرده بود که برداشته شدن تحریم تسلیحاتی رژیم ایران جهان را با خطراتی بیشتر روبه‌رو می‌کند و بی‌گناهان بیشتری کشته خواهند شد.

گفتنی است که نشست شورای امنیت سازمان ملل که روز ۱۰تیرماه به‌صورت مجازی برگزار شد علاوه بر دیپلمات‌های عضو این شورا، وزیران خارجه رژیم ایران و آمریکا نیز در آن صحبت کردند.
لازم به یادآوری است که بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، کمتر از چهار ماه دیگر تحریم تسلیحاتی رژیم ایران منقضی می‌شود ولی آمریکا با ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌یی به شورای امنیت، خواستار عدم لغو این تحریم شده است.
پمپئو در نشست خبری روز گذشته گفت: «دیروز هشدار دادم که تحریم تسلیحاتی ایران که ۱۳سال از آن می‌گذرد باید ادامه یابد؛ منقضی شدن این تحریم در ماه اکتبر هم یکی دیگر از نتایج برجام شکست‌خورده است».
وی افزود: «اگر ایران از اکتبر اجازه داشته باشد از کشورهایی مثل چین و روسیه سلاح بخرد، شهروندان غیرنظامی بیشتری در خاورمیانه به دست رژیم ایران و گروه‌های نیابتی‌اش کشته خواهند شد».
وزیر خارجه آمریکا هم‌چنین تأکید کرد: «اگر گمان می‌کنید مسأله فقط به "احتیاط‌های حقوقی" یا "پیچیدگی‌ها" و منازعه بین‌المللی بر سر پیدا کردن راه درست و غلط منحصر می‌شود، به‌خاطر داشته باشید در صورت برداشته شدن این تحریم چه خواهد شد».

مایک پمپئو با اشاره به سه قتل ناموسی وحشیانه در حاکمیت پلید آخوندی گفت: «به مدت چهل سال، رهبران فاسد رژیم ایران قتل زنان را ترویج کردند، زنان را از حقوق انسانی محروم کردند و فریادهای عدالتخواهی را نادیده گرفتند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48b715e6-8607-4158-9de9-0a1ddc3b5140"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات