728 x 90

یک پزشکی ایرانی: آمار جان باختگان ۴تا۵ برابر آمار اعلام شده است

مصاحبه اختصاصی با یک پزشک ایرانی در تهران حول لاپوشانی های رژیم در مورد شیوع ویروس کرونا در ایران
مصاحبه اختصاصی با یک پزشک ایرانی در تهران حول لاپوشانی های رژیم در مورد شیوع ویروس کرونا در ایران

یک پزشک ایرانی که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با تلویزیون فرانس ۲۴روز چهارشنبه ۱۷اردیبهشت به پنهان‌کاری رژیم در آمار جان‌باختگان کرونا اشاره کرد و گفت: واکنش مقام‌های رژیم ایران به ویروس کرونا یکی از بدترین واکنش‌ها بود.

ما یکی از اندک کشورهایی بودیم که پروازهای مستقیم به چین را هم‌چنان و تا آخرین لحظات ادامه دادیم. از طرف دیگر، آماری که اعلام می‌شد خیلی کمتر از آن چیزی بود که با آن مواجه بودیم. تجربه‌ای که من داشتم این بود که این آمار ۴ تا ۵برابر بیش از آن چیزی بود که اعلام می‌شد.

مجری : رژیم ایران بعد از بررسی ریسکهای اقتصادی در برابر ریسکهای بهداشتی تصمیم گرفت که در اواخر آوریل کسب و کارها را بازگشایی کند و بعد هم در این هفته مدارس و مساجد را بازگشایی کردند، امری که نگرانیهای بیشتری را در مورد موج دوم این بیماری برانگیخته است.

پزشک: واکنش ایران به ویروس کرونا یکی از بدترین واکنش‌ها بود. ما یکی از اندک کشورهایی بودیم که پروازهای مستقیم به چین را هم‌چنان و تا آخرین لحظات ادامه دادیم. من معتقدم که در خلال این مدت، صدها دانشجوی مذهبی چینی در ایران بودند که هم‌چنان به کشورشان، چین رفت و آمد می‌کردند.

از کارکنان بهداشتی خواسته شد از حفاظ یا ماسک استفاده نکنند تا باعث هوشیاری مردم نشوند. و وقتی که نهایتاً ورود این بیماری اعلام شد، مردم تدابیر درستی در پیش نگرفتند زیرا در دو تا سه هفته اول، آنها می‌گفتند که کوید ۱۹ فقط یک ویروس معمولی است مانند یک سرماخوردگی معمولی. همه اینها موجب افزایش شدید ابتلا به این بیماری گردید. از طرف دیگر، آماری که در تلویزیون و رادیو اعلام می‌شد خیلی کمتر از آن چیزی بود که با آن مواجه بودیم. تجربه‌ای که من داشتم این بود که این آمار ۴ تا ۵برابر بیش از آن چیزی بود که اعلام می‌شد. اما ایستگاههای تلویزیونی روی ارقام پایین تأکید می‌کردند تا مردم، آن را خیلی جدی نگیرند.

هم‌چنین از آنجایی که کیتهای آزمایش که استفاده می‌کردیم مطابق استانداردهای بین‌المللی نبودند، نتیجه تستها به اشتباه منفی بودند. به همین دلیل وزارت بهداشت تصمیم گرفت که علت مرگ این بیماران را ویروس کرونا قلمداد نکند. خود من یک بیمار خصوصی داشتم که در گذشته پیوند کلیه انجام داده بود. او دچار ویروس کرونا شد و در آ سی یو جان باخت. وقتی خانواده‌اش می‌خواستند جسد را تحویل بگیرند، مقامات گفتند تنها به این شرط تحویل می‌دهند که آنها در گواهی مرگ، بگویند علت ناشی از مشکلات کلیه بوده است...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/241ea8de-6cac-463c-a505-2b7466d4c61f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات