728 x 90

پتر استانو: توافقنامه اتمی، نیاز به تصمیم سیاسی پایتخت‌های طرفین [رژیم آخوندی و آمریکا] دارد

پتر استانو،  سخنگوی ارشد دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا
پتر استانو،  سخنگوی ارشد دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا

پتر استانو، سخنگوی ارشد دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در رابطه با مذاکرات وین و پیشنهاد اخیر جوزف بورل گفت: فضا برای مانور بیشتر تمام شده است. به عبارت دیگر، همه ما اساساً به پایان این روند رسیده‌ایم. بنابراین زمان برای یک تلاش نهایی فرارسیده است. آن‌چه به بحث در مورد پیشنهاد اخیر نماینده عالی مربوط می‌شود، باید یک تصمیم سیاسی روشن و قاطع توسط پایتخت‌های کشورهای درگیر در برجام اتخاذ شود. بنابراین روند کار در این نقطه است که در وین در جریان است. امیدواریم خیلی زود به نتیجه برسیم.

سخنگوی ارشد دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: آنچه در این مرحله می‌توانم بدون اظهارنظر در مورد آنچه که مقامات مختلف از سایت‌های مختلف گزارش کرده‌اند بگویم این است که بحث‌ها و رایزنی‌ها در وین از دیروز ادامه دارد. هدف اصلی این است که ببینیم تا چه حد امکان دستیابی به تفاهم و توافق در مورد آخرین پیشنهاد بورل نماینده عالی به‌عنوان هماهنگ‌کننده برجام وجود دارد. آنچه در وین می‌گذرد بیشتر گفتگوهای نزدیک کردن مواضع است. بنابراین تسهیل‌کننده اتحادیه اروپا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا و تیمش گفتگوهای نزدیک کردن مواضع بین آمریکا و مذاکره‌کنندگان ارشد ایران را تسهیل می‌کنند. و در صورت نیاز به مشاوره در مورد مسائل فنی، طبعاً تیم اتحادیه اروپا با سایر شرکت‌کنندگان نیز در ارتباط است. اما این کار اصلی است که در وین در جریان است. بنابراین ما امیدواریم که در نهایت امکان توافق وجود داشته باشد زیرا همان‌طور که نماینده عالی گفته است تاکنون تقریباً ۲سال از مذاکرات فشرده می‌گذرد، فضا برای سازش بیشتر، برای توافق بیشتر به پایان رسیده است. به همین دلیل او پیشنهاد جدید را ارائه کرد. و همان‌طور که نماینده عالی اخیراً در شهر پنوم‌پن در کامبوج گفته است، نسبتاً خوشبین است که توافق امکانپذیر است. اما تکرار می‌کنیم، اتحادیه اروپا در اینجا، او [نماینده عالی بورل] هماهنگ‌کننده برجام است، اما این به طرف‌های مذاکره بستگی دارد که در نهایت یا موافقت کنند یا توافق نکنند(سایت کمیسیون اروپا  ۱۴مرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d088200-3732-407c-9307-0d951426422d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات