728 x 90

پاپ: بمباران مرکز خرید اوکراین تازه‌ترین حمله "وحشیانه" است

بمباران در یک مرکز خرید شلوغ در شهر کرمنچوک اوکراین توسط روسیه
بمباران در یک مرکز خرید شلوغ در شهر کرمنچوک اوکراین توسط روسیه

رویترز از واتیکان گزارش داد پاپ فرانسیس روز چهارشنبه ۸تیر بمباران در یک مرکز خرید شلوغ در شهر کرمنچوک را تازه‌ترین نمونه از مجموعه "حملات وحشیانه" علیه اوکراین خواند.

اوکراین اعلام کرد حداقل ۱۸نفر در روز دوشنبه در حمله موشکی روسیه کشته و حدود ۶۰نفر زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک هدف نظامی مشروع در شهر را هدف قرار داده است و از این مرکز خرید استفاده نمی‌شد... .

 

ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته به‌صورت آنلاین در اجلاس شورای امنیت ملل متحد، به ریاست آلبانی شرکت کرد. وی در سخنرانی خود خطاب به این اجلاس که به درخواست اوکراین تشکیل شد، ضمن بر شمردن موارد متعددی از بمباران مناطق غیرنظامی و مسکونی توسط روسیه و ارائه آمار قربانیان، از شورای امنیت خواست عضویت روسیه در سازمان ملل متحد را لغو کند. وی در سخنانش کشتار غیرنظامیان و کودکان توسط روسیه را مغایر با منشورهای ملل متحد دانست و مسئولیت شورای امنیت را در مورد اخراج کشورهایی که حامی تروریسم هستند از ملل متحد یادآوری کرد. زلنسکی از جمله گفت: روسیه حق شرکت در بحث و رأی‌گیری در مورد جنگ اوکراین را ندارد، جنگی که بی‌دلیل و صرفاً از تمایلات استعمارگرانه روسیه درگرفته است. من از شما می‌خواهم که اختیارات هیأت این دولت تروریستی را سلب کنید.

شورای امنیت در اجلاس شب گذشته به درخواست زلنسکی و به احترام قربانیان جنگ در اوکراین یک دقیقه سکوت برگزار کرد.

نماینده روسیه در این اجلاس در واکنش به سخنان زلنسکی گفت: شورای امنیت ملل متحد نباید به بستری برای کمپین تبلیغاتی رئیس‌جمهور زلنسکی تبدیل شود.

 

بیانیه مشترک رهبران گروه هفت کشور صنعتی: روسیه باید به این جنگ پایان داده و فوراً بدون قید و شرط تمام خصومتها را متوقف کرده و نیروها و تجهیزات نظامی خود را از کل خاک اوکراین و از داخل مرزهای شناخته شده بین‌المللی آن خارج کند. تا هر زمان که جنگ ادامه داشته باشد گروه ۷ از اوکراین حمایت می‌کند. (رویترز۷تیر)

زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی خود برای شورای امنیت سازمان ملل از سازمان ملل خواست تا از محل حمله موشکی به یک مرکز خرید در شهر کرمنچوک توسط روسیه بازدید کند. وی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل - از جمله روسیه - خواست تا برای کشته‌شدگان جنگ یک دقیقه سکوت کنند. (فرانس۲۴ - ۷تیر)

 

رئیس‌جمهور فرانسه در پایان اجلاس جی ۷ در آلمان، قول داد هفت کشور صنعتی از اوکراین حمایت کرده و تحریم‌ها علیه روسیه را تا زمانی که لازم باشد و با شدت لازم حفظ کنند. (آسوشیتدپرس۷تیر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b190e8b-3e31-43f6-8d61-3ffcd041240e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات