728 x 90

پاسخ لهستان به رژیم ایران برای میزبانی اجلاس جهانی: حق داریم هر کنفرانسی برگزار کنیم

وزارت خارجه لهستان
وزارت خارجه لهستان

وزارت‌خارجه لهستان ساعتهایی بعد از این‌که رژیم آخوندی کاردار لهستان در تهران را احضار کرد،از این اقدام رژیم ایران انتقاد کرد وبا انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: لهستان حق خود می‌داند که هر کنفرانسی را میزبانی کند.

در بیانیه وزارت‌خارجه لهستان که بامداد دوشنبه ۲۳دی به وقت ایران منتشر شد، آمده است جامعه جهانی برای بحث درباره مسائل مختلف منطقه‌یی و مشکلات جهانی حق دارد و لهستان هم حق دارد که کنفرانسی را با هدف ایجاد بستری برای اقدامات جهت ترویج ثبات و شکوفایی در منطقه خاورمیانه برگزار کند.

بیشتر بدانید:

آمریکا و لهستان بیانیه مشترکی پیرامون برپایی اجلاسی در لهستان برای ارتقای یک آینده صلح و امنیت در خاورمیانه با تمرکز بر مقابله با دخالتهای حکومت آخوندی انتشار دادند.

در این بیانیه به تاریخ ۲۱دیماه۹۷آمده است: ما خشنودیم که آمریکا و جمهوری لهستان به‌طور مشترک میزبان اجلاس وزیران برای ارتقای آینده صلح و امنیت در خاورمیانه در ورشو هستیم که در ۱۳و ۱۴فوریه (۲۴و ۲۵بهمن) برگزار می‌شود. ما در ایجاد یک خاورمیانه صلح‌آمیز و باثبات‌تر منافع مشترک داریم. این اجلاس وزیران مجمعی از کشورهایی خواهد بود که نسبت به بی‌ثباتی در این منطقه نگرانند و ارزیابیها و ایده‌های خود برای یک راه به جلو ارائه می‌کنند.

بیانیه مشترک آمریکا و لهستان می‌افزاید: این اجلاس به طیفی از مسائل شامل تروریسم و افراط‌گرایی، توسعه موشکی و تکثیر و امنیت و تجارت دریانوردی و تهدیدات گروه‌های دست‌نشانده رژیم ایران در سراسر این منطقه می‌پردازد.

رژیم ایران از سوی آمریکا برای فعالیتهای بی‌ثبات سازی و برنامه موشکی تحت فشار است اما وزیر خارجه این رژیم روز شنبه در واکنش به برگزاری نشست لهستان از این کشور برای میزبانی آن انتقاد کرد. بعد از آن، روز یکشنبه وزارت‌خارجه ایران، «ویچخ اونلت» کاردار لهستان در تهران را احضار و به میزبانی این نشست اعتراض کرد. اما وزارت‌خارجه لهستان بلافاصله نسبت به این اقدام رژیم انتقاد کرد و حق برگزاری هر گونه اجلاس را برای خود محفوظ دانست.

رسانه‌های ایران همچنین در این رابطه از لغو «هفته فیلم لهستان» در تهران خبر دادند.

به گزارش رویترز روز جمعه ۲۱دیماه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت که آمریکا در نظر دارد میزبان اجلاس جهانی با تمرکز روی خاورمیانه و مشخصاً رژیم ایران در ماه آینده در لهستان باشد.

 

پمپئو که با فاکس‌ نیوز مصاحبه می‌کرد، گفت این گردهمایی از ۱۳تا ۱۴فوریه در لهستان خواهد بود که با « تمرکز روی ثبات و صلح و آزادی خاورمیانه و امنیت در این منطقه خواهد بود که شامل عنصر مهم اطمینان از عدم نفوذ بی‌ثبات کننده ایران می‌باشد».

مطالب مرتبط:

احضار کاردار لهستان توسط رژیم آخوندی

اجلاس جهانی به میزبانی آمریکا و لهستان موج ترس و سراسیمگی در خلافت خامنه‌ای

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/96f32972-521a-4207-b6f9-271eaaf75e36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات