728 x 90

پاریس: گردهمایی «ایران آزاد با هزار کانون شورشی» با شرکت صدها شخصیت تراز اول، قانونگذاران و منتخبان از ۵قاره جهان

گردهمایی «ایران آزاد با هزار کانون شورشی» در پاریس ۹تیر۹۷
گردهمایی «ایران آزاد با هزار کانون شورشی» در پاریس ۹تیر۹۷

گردهمایی عظیم سالانه ایرانیان و حامیان مقاومت ایران در روز ۹تیر (۳۰ژوئن) زیر عنوان « ایران آزاد با هزار کانون شورشی» با حضور مریم رجوی، و صدها تن از سیاستمداران و دولتمردان تراز اول در سطح از ۵قاره جهان در پاریس برگزار شد.

در یک برنامه انگیزاننده گزارشهایی از کارزار گسترده جوانان و هواداران مجاهدین و مقاومت ایران در مناطق مختلف تهران و شهرهای سراسر کشور در حمایت از گردهمایی ایران آزاد منتشر شد که بسیار مورد استقبال جمعیت قرار گرفت.
شخصیت‌های برجسته‌یی چون رودی جولیانی، کاندیدای ریاست‌جمهوری و شهردار پیشین نیویورک؛ نیوت گینگریچ کاندیدای ریاست‌جمهوری و رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، فرماندار بیل ریچاردسون، مایکل موکیزی، وزیر پیشین دادگستری، لوئیس فری، مدیر پیشین اداره تحقیقات فدرال و ژنرال جرج کیسی، رئیس پیشین ستاد ارتش، از آمریکا؛ استفان هارپر و جان برد، نخست‌وزیر و وزیر خارجه سابق کانادا؛ و برنارد کوشنر و فیلیپ دوست بلازی وزیران خارجه سابق و راما یاد، وزیر سابق حقوق‌بشر فرانسه؛ سفیر جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا و سید احمد غزالی نخست‌وزیر سابق الجزایر، ادوارد لینتنر معاون پیشین وزیر کشور آلمان؛ ترزا ویلییرز، عضو ارشد مجلس عوام و وزیر ارشد سابق در امور ایرلند شمالی در دولت انگلستان؛ میشل دووکولور و فیلیپ گوسلن از سوی هیأت پارلمانی فرانسه، سناتور روبرتو رامپی به‌نمایندگی از هیأت پارلمانی ایتالیا؛ آنا فوتیگا، نماینده پارلمان اروپا و وزیر خارجه سابق لهستان؛ پاندولی مایکو، وزیر دولت و نخست‌وزیر سابق؛ بن اونی آردلین، معاون مجلس رومانی؛ صالح القلاب، وزیر سابق تبلیغات اردن؛ نذیر حکیم، دبیرکل ائتلاف سوریه و... در میان دهها سخنران این گردهمایی عظیم بودند.

گردهمایی «ایران آزاد با هزار کانون شورشی» در پاریس ۹تیر۹۷.

گردهمایی «ایران آزاد با هزار کانون شورشی» در پاریس ۹تیر۹۷.


۲۰۰۰پارلمانتر اروپایی با تقدیم یک لوح از مقاومت ایران تحت رهبری خانم مریم رجوی، و برنامه ۱۰ماده‌یی وی حمایت کردند.
در این گردهمایی دهها بیانیه حمایت از سوی شخصیتها و سیاستمداران برجسته و هیأتهای پارلمانی اروپایی و رهبران بلندپایه مذهبی از کشورهای مختلف جهان در حمایت از قیام مردم ایران و مقاومت سازمانیافته آن و آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت تقدیم خانم رجوی شد.
از آمریکا علاوه بر شخصیت‌های آمریکایی حاضر در جلسه، شمار دیگری از شخصیت‌های ‌برجسته این کشور یک بیانیه حمایت دو حزبی را که از سوی ۳۳شخصیت از جمله سناتور جوزف لیبرمن، کاندیدای پیشین معاون رئیس‌جمهور، ژنرال جیمز جونز، مشاور امنیت ملی پرزیدنت اوباما و فرمانده پیشین ناتو، ادوارد رندل، رئیس پیشین حزب دموکرات و فرماندار پنسیلوانیا، تام ریج، وزیر پیشین امنیت ملی و فرماندار پنسیلوانیا و.... تصریح می‌کند تغییر دموکراتیک در ایران بیشتر از هر واقعه‌یی به ثبات و فروکش‌ کردن آتش افراط‌گرایی در منطقه کمک خواهد کرد... جنبش مقاومت، پایگاه گسترده خود در جامعه ایران توانمندیش در مواجهه با شرایط دشوار غیرقابل تصور، انسجام چشم‌گیر تشکیلاتی و توانمندی خود در افشای پنهان‌کاری رژیم را نشان داده است.
بیش از ۵۰تن از رهبران بلندپایه مذهبی انگلستان، اسکاتلند و ولز شامل بیش از دو سوم رهبران دینی در مجلس اعیان انگلستان که هزاران کلیسا را در سراسر بریتانیا تحت پوشش قرار می‌دهند، همچنین ۷۸تن از رهبران کلیساها در آمریکا به اسقف اعظم عالیجناب دکتر روان ویلیامز، اسقف اعظم سابق کانتربری پیوستند تا با صدور بیانیه‌یی نقض فاحش حقوق‌بشر در ایران، به‌خصوص نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی و درد و رنج آنها را محکوم کنند و جامعه جهانی را به دفاع از حقوق آنان و اقدام فوری در مقابل سرکوب و تعقیب و آزار آنها دست بزنند. آنها از دولتهای متبوع خود خواستار شدند که به‌عنوان یک پیش‌شرط، بهبودی روابط شان با ایران را به قطع سرکوب اقلیتها و توقف اعدام در ایران مشروط کنند».

 گردهمایی «ایران آزاد با هزار کانون شورشی» در پاریس ۹تیر۹۷

گردهمایی «ایران آزاد با هزار کانون شورشی» در پاریس ۹تیر۹۷

 

ژان فرانسوا لوگاره، شهردار منطقه یک پاریس که همراه با ۱۰۰تن از شهرداران و منتخبان مردم فرانسه در گردهمایی ایران آزاد حضور یافته بودند، بیانیه حمایت هزاران تن از همکاران خود را در همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران علیه دیکتاتوری آخوندی اعلام کردند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۹تیر ۱۳۹۷(۳۰ژوئن ۲۰۱۸)

 

 گردهمایی «ایران آزاد با هزار کانون شورشی» در پاریس ۹تیر۹۷

گردهمایی «ایران آزاد با هزار کانون شورشی» در پاریس ۹تیر۹۷

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e41c862-30f6-49f8-bccb-fa97c4bb5b8f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات