728 x 90

پارلمان فدرال آلمان طرح «از جنبش اعتراضی در ایران حمایت کنید! فشار بر رژیم تهران را افزایش دهید» را تصویب کرد

مجلس فدرال آلمان
مجلس فدرال آلمان

پارلمان فدرال آلمان روز چهارشنبه ۱۸آبان لایحه دولت ائتلافی این کشور درباره حمایت از معترضان در ایران و افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی را تصویب کرد
این طرح توسط سه حزب دولت ائتلافی آلمان؛ شامل سوسیال دمکرات؛ سبزها و دموکرات آزاد ارائه شده بود.
این طرح که با عنوان «از جنبش اعتراضی در ایران حمایت کنید! فشار بر رژیم تهران را افزایش دهید» به پارلمان آلمان ارئه شده بود با هدف حمایت از جنبش اعتراضی مردم ایران و افزایش فشار دیپلماتیک و اقتصادی بر جمهوری اسلامی؛ ممنوعیت صدور ویزا برای عوامل سرکوب و تشدید تحریم‌های تجاری و مالی بود.
در قسمتی از این طرح از دولت آلمان خواسته شده است که تا از برگزاری نشست ویژه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران و تمدید مأموریت گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ایران حمایت کند.
طرح تصویب شده هم‌چنین از دولت آلمان می‌خواهد که تحریم‌های بیشتری در سطح اتحادیه اروپا برای پاسخگو کردن رژیم ایران در قبال اعمال خشونت علیه مخالفان از جمله در زمینه ممنوعیت صدور ویزا برای افراد مسئول در این خشونتها و تشدید تحریم‌های تجاری و مالی را بررسی کند.
این طرح در حالی در مجلس آلمان به تصویب رسید که نوربرت روتگن از حزب دموکرات مسیحی این کشور در نطقی ضمن انتقاد شدید از دولت آلمان به‌دلیل ناکافی و اندک دانستن اقدامات دولت آلمان در حمایت از اعتراضات سراسری خواهان اقدامات بیشتری در این زمینه شد و با تأکید بر این‌که آنچه در ایران جریان دارد اعتراض نیست بلکه یک انقلاب است و نه برای رفع حجاب اجباری که برای تغییر رژیم در ایران است از دولت آلمان خواست که در این برهه تاریخی وظیفه خود را ادا کند و از یک تغییر تاریخی در ایران حمایت کند».
روتگن در ادامه سخنان خود در مجلس اضافه کرد: «اگر این انقلاب شکست بخورد، بزرگترین موج اعدام در ایران به راه می‌افتد. آنوقت برنامه دولت آلمان چیست؟ می‌خواهید چکار کنید؟ پس منتظر آن لحظه نمانید، الآن عمل کنید».(دویچه وله فارسی ۱۸آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0a073fa-cd8e-41a3-ba62-e41e646f41c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات