728 x 90

پاراگوئه: خلبان توقیف شده هواپیمایی ماهان در آرژانتین از اعضای سپاه قدس پاسداران است

هواپیمای توقیف شده در آرژانتین
هواپیمای توقیف شده در آرژانتین

استبان آکینو مدیر دبیرخانه اطلاعات ملی پاراگوئه اعلام کرد، کشورش در همکاری با آرژانتین برای شناسایی خدمه هواپیمای توقیفی ماهان در فرودگاه بوئنوس‌آیرس به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهد، غلامرضا قاسمی خلبان این پرواز عضو نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران است.
یک قاضی آرژانتینی به نام فدریکو ویلنا روز شنبه ۲۸خرداد اعلام کرد، از سازمان اطلاعات آمریکا خواسته، تا اطلاعات لازم برای تعیین هویت خلبان غلامرضا قاسمی و شواهد احتمالی ارتباطش با سپاه قدس شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران را از طریق وزرات امور خارجه آرژانتین در اختیار او قرار دهد.
هفته گذشته یک هواپیمای باری متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان که در لیست تروریستی آمریکاست و اکنون تحت اجاره ونزوئلا می‌باشد، در فرودگاه بوئنوس‌آیرس آرژانتین توقیف و همه خدمه ایرانی و ونزوئلایی آن ممنوع‌الخروج می‌باشند.
در حال حاضر سرنوشت این هواپیما به پاسخ استعلام قاضی فدرال آرژانتین در خصوص غلامرضا قاسمی بستگی دارد و چنان‌چه پاسخ منفی باشد، شاید اجازه خروج این هواپیما و خدمه‌اش صادر شود، اما اگر آمریکا ارتباط این خلبان را با سپاه تروریستی قدس را تأیید کند این پرونده در مقیاس جهانی وارد ابعاد تازه‌یی خواهد شد.
لازم به ذکر است که، سپاه تروریستی قدس در فهرست سازمانهای تروریستی و شرکت هواپیمایی ماهان در فهرست تحریمی‌های آمریکا قرار دارند.

 

غلامرضا قاسمی

پاسپورت غلامرضا قاسمی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52cb6ec4-427a-4323-b691-eeb8bb9057d9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات