728 x 90

وقوع درگیری نظامی در مناطق مرزی بین ایران و افغانستان

وقوع درگیری نظامی در مناطق مرزی بین ایران و افغانستان
وقوع درگیری نظامی در مناطق مرزی بین ایران و افغانستان

به‌دنبال لفاظی اخیر رئیسی در سفرش به استان سیستان و بلوچستان و اخطار دادن دجالگرانه وی به طالبان بر سر موضوع آب که به تش بین طرفین منجر شد، شنبه ۶خرداد گزارشها حاکی از درگیری نظامی در مناطق مرزی بین طرفین است.

آسوشیتدپرس ۶خرداد گزارش داد: بین نیروهای طالبان و رژیم ایران در مرز افغانستان تیراندازی رخ داد و به‌دلیل بحران آب تنشها بین دو طرف افزایش یافته است.

آسوشیتدپرس به‌نقل از منابع محلی نوشت: به‌گفته ساکنان منطقه تیراندازی صبح شنبه در نزدیکی ناحیه کانگ در ولایت نیمروز شروع شد و در پی آن برخی از اهالی به‌خاطر ناامنی منطقه را ترک کردند.

آسوشیتدپرس افزود که در منابع محلی تصویری از آثار یک موشک پرتاب شده منتشر شده که نشان می‌دهد سلاحهای سنگین و موشکهای آتش‌زا در حال استفاده هستند.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ضمن تأیید درگیری مرزی نوشت: در این درگیری از سلاحهای سبک و نیمه‌سبک و توپخانه استفاده شده است با این حال اخبار مبنی بر بهره‌گیری نیروهای ایرانی از موشک کاملاً کذب است.

نیروی تروریستی قدس در ادامه افزود: با توقف درگیری در مرز ایران و افغانستان، مسئولان مرزبانی دو طرف هم‌اکنون تشکیل جلسه‌یی داده‌اند تا دلایل تنش به‌وجود آمده را بررسی کنند.

از سوی دیگر، خبرگزاری آریانای افغانستان گزارش داد که روز جمعه وزیر امور خارجه امارات اسلامی افغانستان با کاظمی قمی، سفیر رژیم در کابل دیدار کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/054f0814-84b2-4e1a-9124-ca52dcb3b624"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات