728 x 90

وزیر دفاع فرانسه: استفاده از سلاح شیمیایی به ادلب بی پاسخ نخواهد ماند

فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه
فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در ادلب تأکید کرد: برای جلوگیری از وقوع قتل‌عام هر چه لازم باشد انجام خواهیم داد.

وی تأکید کرد: استفاده از سلاح شیمیایی خط قرمز فرانسه بوده و عبور از آن بی‌پاسخ نخواهد ماند.

وزیر دفاع فرانسه از وضعیت انسانی در ادلب ابراز نگرانی کرده و از انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از قتل‌عام در این شهر خبر داد.

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه در گفتگو با رادیوی «Europe ۱» ضمن ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در ادلب تأکید کرد: برای جلوگیری از وقوع قتل‌عام هر چه لازم باشد انجام خواهیم داد.

وی در ادامه گفت: مذاکرات امانوئل ماکرون پیرامون موضوع سوریه با ایران، روسیه و ترکیه از ماه‌ها پیش ادامه داشته و ما به رژیم اسد و حامیان آن در رابطه با استفاده از سلاح شیمیایی هشدار داده‌ایم.

 

جنگ بشار اسد در سوریه یک قتل‌عام واقعی است

پارلی گفت جنگی که بشار اسد در سوریه دنبال می‌کند یک قتل‌عام واقعی با بیش از نیم میلیون کشته است و چه بسا که آخرین گام بشار اسد برای بازپس‌گیری سرزمینهای سوریه باشد. در این جنگ رژیم بشار اسد برای استفاده از سلاح شیمیایی و بکارگیری شکنجه تردیدی به خود راه نداده است. او افزود در ماه آوریل گذشته با هم‌پیمانان آمریکایی و انگلیسی‌مان شاهد آن بودیم که عملیات بازپس‌گیری بشار اسد به‌شدت وحشیانه بوده است به این دلیل است که فرانسه هر کاری را خواهد کردتا مانع این قتل‌عام شود. قتل‌عامی که باعث بحران انسانی خواهد شد. ما طبعاً در سطح دیپلماتیک دخالت خواهیم کرد

 

تلاشهای ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه

رئیس‌جمهور فرانسه از ماهها پیش تلاش کرده تا با صحبت با تمامی طرفهایی که در این بازی سهیم اند مانند ایران، روسیه و ترکیه مانع این کشتار شود و با گفتگو با همکارانمان در شورای امنیت و تعدادی از سایر کشورها به‌ویژه کشورهای اروپایی به هر بهایی از این قتل‌عام جلوگیری خواهیم کرد.

این شرایطی بسیار سخت است و به این دلیل است که طی روزهای اخیر خواسته‌ایم تا رژیم اسد و هم‌پیمانانش را زیر نظر بگیریم تا مجدداً از سلاح شیمیایی استفاده نکنند.

متأسفانه بر اساس تجربه دیده‌ایم که از این سلاح استفاده شده و می‌تواند مجدداً نیز مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است منطقه ادلب و حومه آن که در کنترل مخالفان رژیم قرار دارد، در نشست ۵-۴مه سال ۲۰۱۷ در آستانه، پایتخت قزاقستان جزو مناطق کاهش تنش اعلام شدهبود، اما حملات رژیم اسد به این منطقه متوقف نشده است

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ae9cd04d-d5a0-44c6-91c3-6667cc66c618"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات