728 x 90

وزیر خارجه عراق: سپاه پاسداران مناطق غیرنظامی را هدف حمله خود قرار داده است

فواد حسین وزیر خارجه عراق
فواد حسین وزیر خارجه عراق

فواد حسین، وزیر خارجه عراق، چهارشنبه ۲۷ دی، درباره حمله سپاه پاسداران به اقلیم کردستان به «سی.ان.ان» گفت که هیچ مرکز مرتبط با موساد اسراییل در اربیل در اقلیم کردستان در شمال این کشور وجود ندارد.

وی این اقدام رژیم ایران را به‌دلیل ناتوانی در پاسخ دادن به اسراییل توصیف کرد و افزود که سپاه پاسداران به مناطق غیرنظامی اربیل از جمله یک خانه حمله کرد و همه کشته‌ها و زخمی‌های این حمله، کردهای عراقی بودند. او این حملات را محکوم کرد و آنها را «تجاوز و نقض قوانین بین‌المللی» خواند.
وزیر خارجه عراق در ادامه به «سی.ان.ان» گفت، «رژیم ایران نمی‌خواهند یا نمی‌توانند به اسراییل حمله کنند. آنها در جست‌وجوی قربانی در اطراف خود هستند و به همین دلیل به اربیل حمله کردند».
به‌دنبال حملات سپاه پاسداران، وزارت‌خارجه عراق سه‌شنبه اعلام کرد که عراق در خصوص حمله به اربیل از ایران به شورای امنیت و سازمان ملل شکایت کرده است.

وزیر امور خارجه عراق در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط عربستان سعودی، حمله رژیم آخوندی به اربیل را محکوم کرد وگفت «ایران با اقدامات تنشزا به دنبال صادر کردن مشکلات داخلی خود است.»

فواد حسین که در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سخن می‌گفت، افزود: کشورش اقدامات سیاسی و دیپلوماتیکی را برای پاسخ به بمباران اربیل توسط ایران اتخاذ کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f28d0973-0f99-42c4-bf3b-62c23cb39b29"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات