728 x 90

وزیر خارجه ایالات متحده: آمریکا از تنگه هرمز حمایت کرده و امنیت خلیج را تضمین می‌کند

مایک پمپئو
مایک پمپئو

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، روز شنبه ۲۶ بهمن ۹۸، ضمن محکوم کردن دخالت‌های رژیم ایران در عراق، لبنان و سوریه، تأکید کرد که رژیم ایران برای منافع خود از جوانان عراقی و لبنانی سوءاستفاده می‌کند.

وی در این رابطه تأکید کرد که ایالات متحده از تنگه هرمز محافظت کرده و امنیت خلیج را تضمین می‌کند.

پمپئو در کنفرانس مونیخ، دست‌آوردهای امنیتی و نظامی آمریکا در «مقابله با تروریسم و زیاده‌طلبیهای» رژیم ایران را برشمرد.

وی روز گذشته گفته بود که رهگیری اسلحه ارسالی از ایران برای حوثی‌ها، دلیلی بر این واقعیت است که رژیم ایران، بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان است.

او با تأکید بر این‌که رژیم ایران با قاچاق اسلحه برای حوثی‌ها، با شورای امنیت چالش می‌کند، خواستار اقدام بین‌المللی برای تجدید تحریم تسلیحاتی اعمال شده بر این رژیم شد، که به‌زودی منقضی می‌شود.

پمپئو در توئیتی در حساب کاربری خود گفت: «نیروی دریایی ایالات‌ متحده، ۳۸۵موشک ساخت رژیم ایران و دیگر قطعات تسلیحاتی را در مسیر رسیدن به حوثی‌ها در یمن رهگیری کرده است که این امر، نمونه دیگری از ادامه اقدامات این رژیم به‌مثابه بزرگترین حامی تروریسم در جهان در چالش با شورای امنیت سازمان ملل است».

وزیر خارجه ایلات متحده افزود: «جهان باید خشونت رژیم ایران را نپذیرد و هم‌اکنون تحرکی را در راستای تجدید تحریم تسلیحاتی اعمال شده علیه رژیم ایران، شروع کند که در تاریخ صلاحیت آن در آستانه پایان است.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/40753f3e-d702-4372-942b-67bced10c3b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات