728 x 90

وزیر خارجه آمریکا: ایران تنها «یک یا دو هفته» با تولید مواد لازم برای ساخت سلاح هسته‌یی فاصله دارد

آنتونی بلینکن
آنتونی بلینکن

خبرگزاری فرانسه روز جمعه ۲۹تیر، در گزارشی نوشت: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به موقعیت و نقطه بحرانی موضوع هسته‌یی رژیم ایران هشدار داد و تصریح کرد: «از آنجا‌که توافق هسته‌یی کنار گذاشته شده، ایران به جای این‌که دست‌کم یک سال با ظرفیت تولید مواد شکافت‌پذیر برای ساخت سلاح هسته‌یی فاصله داشته باشد، اکنون احتمالاً تنها یک یا دو هفته تا انجام این کار فاصله دارد».

اظهارات وزیر خارجه آمریکا در شرایطی است که طبق آخرین گزارشهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، رژیم ایران در حال غنی‌سازی اورانیوم با غنای ۶۰درصد، نزدیک به ۹۰درصد لازم برای ساخت تسلیحات رسیده است و در صورت افزایش غنی‌سازی در این سطح می‌تواند سه سلاح هسته‌یی تولید کند.
پیش‌تر مدیرکل آژانس بین‌المللی در ۲۸خرداد همین سال در گفتگو با یک رسانه روسی در مورد موضوع هسته‌یی رژیم ایران اظهار داشت توافق هسته‌یی اکنون فقط «روی کاغذ وجود دارد و هیچ معنایی ندارد».
رافائل گروسی خاطرنشان کرد: «هیچ‌کس به آن (برجام) عمل نمی‌کند. هیچ‌کس از آن پیروی نمی‌کند».
پیش از این نیز سه کشور اروپایی آلمان، انگلستان و فرانسه در ۴تیر گذشته پس از نشست شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱، از رژیم ایران خواستند که به جاه‌طلبیهای هسته‌یی خود پایان داده و به تعهدات خود در چارچوب توافق اتمی پایبند باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6d406dc-460c-4715-afa0-1a504951244f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات