728 x 90

وزیر امور خارجه آلمان: سپاه پاسداران مسئول جنایتهای غیرقابل باوری است که در ایران صورت می‌گیرد

آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان
آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان

آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان در ورود به اجلاس شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره تحریم سپاه پاسداران گفت: من چند روز پیش گفتم که سپاه پاسداران مسئول جنایتهای غیرقابل باوری است که در ایران صورت می‌گیرد. ما باید موضوع تروریسم را هم بررسی کنیم. ولی همان‌طور که چند لحظه پیش گفتم این فقط یک اعلام سیاسی نیست بلکه باید بر مبنای حاکمیت قانون باشد. ما در اینجا در اتحادیه اروپا یک سیستم روشن تحریم‌ها در رابطه با لیست‌گذاری تروریستی داریم و به همین دلیل باید با دقت کامل هر موردی را بررسی کنیم... . .

وزیر خارجه آلمان درباره جلسه ویژه‌ی شورای وزیران اتحادیه اروپا نوشت: امروز، با توجه به وضعیت در ایران یک جلسه ویژه‌یی در شورای وزیران خارجه است. ما یک علامت جدید و بدون ابهامی به رژیم ایران می‌فرستیم که حقوق‌بشر بلاجایگزین است. شورای حقوق‌بشر ایجاد شده است تا بر این موارد نظارت کند و نه این‌که وقایع را نادیده بگیرد. به همین دلیل بسیار مهم است که ما موفق شدیم با ۱۶کشور دیگر جنایتهایی که علیه افراد بیگناه در ایران انجام می‌شود را در دستور کار شورای حقوق‌بشر در ژنو قرار دهیم. و ما با هم به صراحت می‌گوییم که ما وقایع را زیر نظر داریم و کسانی که مسئول این نقضهای حقوق‌بشر هستند را مورد حسابرسی قرار خواهیم داد. ما همزمان در اینجا یک بسته تحریمی دیگر تصویب خواهیم کرد که پیامی روشن به افراد مسئول این جرمها بفرستیم، خطاب به کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند بدون عواقبی مردم خودشان را سرکوب کرده، شکنجه کنند و به‌قتل برسانند. آنها نمی‌توانند چنین کاری بکنند این اقدامات عواقب دارد و دنیا و اروپا وقایع را زیر نظر دارد. بسته تحریمی جدید به‌طور مشخص دایره قدرت داخلی سپاه پاسداران و شبکه‌هایی که آنها را تأمین مالی می‌کنند، هدف قرار می‌دهد. ما روی این کار می‌کنیم که تدابیر بیشتری اتخاذ کنیم. مایلم بار دیگر موکداً تصریح کنم که تحریم‌ها فقط سیاسی نیستند بلکه باید در زمینه قضایی و قانونی تأثیر داشته باشند. در این زمینه تأثیر گذاری هم مهم است و نه فقط اعلام تحریم به همین دلیل مهم است که ما این کار را بر مبنای قانونی انجام دهیم که با قانون اروپایی ما همخوان باشد.

 

پرسش: ایران آلمان را تهدید به تحریم‌هایی می‌کند. واکنش شما چیست؟

آنالنا بربوک: فکر می‌کنم در این لحظات بسیار روشن دیده می‌شود که حمایت از حقوق‌بشر در سطح بین‌المللی چه قدرتی دارد. آنچه رژیمها بیش از هر چیزی از آن ترس دارند این است که مردان و زنان و کودکان و نوجوانان به خیابان‌ها بروند و به‌روشنی بگویند این حقوق‌بشر ما است. و جامعه جهانی و دولتها باید روشن کنند که ما به‌طور مشترک از حقوق‌بشر همه مردم دنیا دفاع می‌کنیم. در این زمینه تهدید و سرکوب کمکی نمی‌کند و در ادامه مسیر کسانی که از حقوق‌بشر در دنیا دفاع می‌کنند موفق خواهند شد. و در رابطه با برجام من بارها روشن کردم که رژیم ایران موظف است به چیزی که همه کشورهای دنیا رعایت می‌کنند، ملتزم باشد. یعنی در رابطه با توافقنامه هسته‌یی نباید غنی‌سازی بیشتری انجام دهد. و ما در مونستر در اجلاس جی هفت به صراحت گفتیم که غنی‌سازی بیشتر باید متوقف شود به‌دلیل این‌که یک رژیم ایران با سلاح اتمی از نظام کنونی باز هم خطرناکتر خواهد بود.(سایت کمیسیون اروپا ۲۳آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/82c0af0e-0a3d-4819-8cb7-a9d0060f6349"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات