728 x 90

وزارت‌خارجه آلمان: هشتمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا در انتظار رژیم ایران

اجلاس اتحادیه اروپا
اجلاس اتحادیه اروپا

روز دوشنبه اول خرداد وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل تشکیل جلسه خواهند داد. در این جلسه، موضوعاتی مانند حمایت بیشتر از اوکراین، بسته‌ٔ هشتم تحریم‌ها علیه رژیم ایران، وضعیت دریای سرخ و بازرگانی در خلیج‌فارس و مناقشات منطقه غربی بالکان مورد بحث قرار می‌گیرد.

وبسایت وزارت‌خارجه آلمان درباره تحریم‌های جدید علیه رژیم آخوندی نوشت:

«بسته‌ٔ هشتم تحریم‌ها علیه ایران»

مردم ایران علیه تمام تلاش‌های سرکوبی رژیم ایران، با شجاعت به رویای آزادی و خودتعیینی خود پیش می‌روند. اتحادیه اروپا هم‌چنان با ایران همدلی می‌کند. ۲۷ وزیر خارجه اروپا بسته‌ٔ هشتم تحریم‌ها را تصویب خواهند کرد. با لیست‌کردنهای جدید در چارچوب رژیم تحریم‌های حقوق‌بشر اتحادیه اروپا، اتحادیه به‌ویژه هدف خود را از بخش‌هایی از قوه قضاییه و امنیتی، و هم‌چنین دو سازمان فراگیر مرتبط با سپاه پاسداران دارد.

اولین موضوع در این روز پرفشار، چگونگی تقویت قابلیت اقدام بین‌المللی اتحادیه اروپا است. گاهی اوقات مشکلی که وجود دارد این است که تمام تصمیمات در حوزه‌ٔ سیاست خارجی و امنیتی با توافق همهٔ ۲۷کشور عضو باید اتخاذ شوند. آلمان قصد دارد این موضوع را تغییر دهد. به همین دلیل وزیر خارجه آلمان، بایربوک، به‌عنوان میزبان، به یک صبحانه کاری دعوت کرده است که توسط ۹کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا برای استفاده بیشتر از تصمیم‌های اکثریتی مؤهل - به اختصار QMV - در سیاست خارجی و امنیتی اروپا برگزار شده است. اعضای این گروه همراه با تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا علاوه بر تبادل ایده‌ها، پیشنهادات خود را بررسی کرده و چگونگی بهبود فرآیندهای تصمیم‌گیری بر اساس توافقات اتحادیه اروپا را مورد بحث قرار خواهند داد.

 

رویترز نوشت: اتحادیه اروپا دوشنبه درباره تحریم‌های جدید علیه ایران تصمیم می‌گیرد. 

باربوک وزیر امور خارجه آلمان در نشست روز دوشنبه خود درباره تحریم‌های بیشتر علیه ایران تصمیم‌گیری خواهد کرد و افزود که اعضای بیشتری از سپاه پاسداران به فهرست تحریم‌ها اضافه خواهند شد.

باربوک با اشاره به نقض حقوق‌بشر توسط ایران به خبرنگاران گفت: «ما این را نمی‌پذیریم».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d48ffc6b-231a-4023-8558-e49fd8c1d6f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات