728 x 90

وزارت‌خارجه فرانسه: برنامه موشکی (رژیم ایران) منبع عمده نگرانی و ناهمخوان با قطعنامه شورای امنیت

بیانیه وزارت خارجه فرانسه بعد از دیدار ژان ایو لودریان از تهران
بیانیه وزارت خارجه فرانسه بعد از دیدار ژان ایو لودریان از تهران

به‌دنبال سفر ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه به تهران، وزارت‌خارجه این کشور طی بیانیه‌یی، دربارهٴ این سفر و گفتگوهای لودریان با مقامات رژیم و ضمن تأکید در نکاتی که قبل از سفر لودریان اعلام شده بود نوشت: در راستای یک دیالوگ صریح و طلب‌کننده با (رژیم) ایران، ژان ایو لودریان با طرف‌حساب‌های خودش سه موضوع اصلی را مطرح کرد.

در مورد توافق اتمی، فرانسه بر رعایت ضروری همه طرف‌ها به تعهداتشان، دلبستگی دارد. برجام تضمینهای محکمی را علیه ریسک انحراف برنامه اتمی (رژیم) ایران به‌سمت اهداف نظامی، ارائه می‌کند. در این راستا، (رژیم) ایران باید اجرای التزامات خودش را با دقت تمام ادامه بدهد؛ به موازات آن برای ما، کما این‌که برای (رژیم) ایران، مهم است که ازسرگیری مبادلات و سرمایه‌گذاریهای اروپایی ادامه یابند.

 

بیانیه وزارت‌خارجه فرانسه می‌افزاید: هم‌چنان که فرانسه چندین‌بار خاطرنشان کرده است، برنامه بالستیک (رژیم) ایران یک منبع نگرانی عمده برای فرانسه و شرکای آن است. این (برنامه)، با قطعنامه 2231شورای امنیت هم‌خوانی ندارد و یک عامل بی‌ثبات‌سازی منطقه است. ما همچنین نگرانی‌هایمان را دربارهٴ مسألهٴ انتقال موشکها و پشتیبانی (رژیم) ایران از کشورها و نهادهای غیردولتی در منطقه ابراز می‌کنیم».

این بیانیه درباره  اقدامات منطقه‌یی رژیم بار دیگر خاطرنشان کرده، که این اقدامات، پیامدهای بی‌ثبات‌کننده‌یی برای منطقه در پی دارد و در این رابطه بر دخالتهای رژیم در سوریه و  یمن، لبنان و عراق تأکید کرده است.

 

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: بعد از گفتگوهای تنش آلود وزیر خارجه فرانسه در تهران که با هدف نجات برجام صورت گرفت، رژیم ایران فراخوانهای وزیر خارجه فرانسه برای محدود ساختن برنامه موشکی خود را رد کرد.

خبرگزاری فرانسه افزود: لودریان بعد از گفتگو در مورد برنامه موشکی ایران با مقامات رژیم ایران از جمله حسن روحانی و جواد ظریف گفت: کماکان کار بسیاری برای انجام باقی مانده است. وی همچنین رژیم  ایران را در رابطه با فعالیتهای رژیم سوریه، همزمان با بمباران شهروندان غیرنظامی در غوطه شرقی زیر فشار قرار داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cba45c64-1707-4a83-952f-ab86ca142752"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات