728 x 90

رویترز: بازداشت مأمور وزارت اطلاعات رژیم ایران در دانمارک به اتهام طراحی تروریستی / دانمارک سفیرش را از تهران فراخواند

پلیس دانمارک
پلیس دانمارک

وزارت امور خارجه دانمارک عصر سه‌شنبه هشتم آبان اعلام کرد به‌دنبال بازداشت مأمور وزارت اطلاعات رژیم ایران در دانمارک، سفیرش را از تهران فراخوانده است.

اندرس ساموئلسن در یک نشست خبری گفت که کشورش در واکنش به اقدام (رژیم) ایران برای انجام این حمله، تلاش می‌کند تا اتحادیه اروپا را به اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران وادار کند.

وزیر خارجه دانمارک خبر داد  مرتضی مرادیان، سفیر رژیم ایران در کپنهاگ، احضار و «خیلی شفاف» به او گفته شد که «این مسئله تا چه اندازه مهم و غیرقابل توصیف است».

 

 

 

تبریک مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به‌خاطر دستگیری تروریست رژیم ایران در دانمارک

توئیتر وزیر خارجه آمریکا - ۳۰ اکتبر ۲۰۱۸

ما به دولت دانمارک در خصوص دستگیری یک تروریست رژیم ایران تبریک می‌گوییم. به مدت نزدیک به ۴۰سال، اروپا هدف حملات تروریستی تحت حمایت مالی ایران بوده است. ما به متحدان و شرکایمان فراخوان می‌دهیم که با طیف کاملی از تهدیدات ایران برای صلح و امنیت مقابله کنند.

 

 

 

فین بورچ اندرسون Finn Borch Andersen رئیس سرویس امنیتی دانمارک در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: سرویس اطلاعاتی دانمارک یک مأمور وزارت اطلاعات رژیم ایران را که قصد یک حمله تروریستی در دانمارک را داشته دستگیر کردهاند.

فین بورج اندرسون فرد دستگیر شده را یک شهروند نروژی با اصلیت ایرانی معرفی کرد.

رئیس سرویس امنیتی دانمارک افزود: رژیم ایران یک حمله تروریستی را در دانمارک طراحی کرده بود و قصد داشت فردی از یک گروه اهوازی را ترور کند.

 

لارس لوک راسموسن نخست‌وزیر دانمارک سه‌شنبه ۸آبان ۹۷ نسبت به اخبار مربوط به بازداشت مأمور وزارت اطلاعات رژیم ایران در دانمارک به اتهام طراحی تروریستی واکنش نشان داد و گفت این موضوع را در اتحادیه اروپا مطرح می‌کند.

لارس لوک راسموسن در توئیتی نوشته است: «غیرقابل قبول است که ایران یا سایر کشورهای خارجی برنامه داشته باشند تا در خاک دانمارک دست به ترور بزنند».

وی افزود: «انجام اقدامات بیشتر علیه ایران را در اتحادیه اروپا مطرح می‌کند».

 

 

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از کنفرانس مطبوعاتی تلویزیونی، رئیس سرویس اطلاعاتی دانمارک تأکید کرد، اندرسون گفت: رژیم ایران پیشتر از این هم علیه گروه‌های مخالف در خارج از کشور فعال بوده است. او به یک حمله بمب‌گذاری خنثی شده در گردهمایی که توسط گروه اپوزیسون ایران در نزدیکی پاریس در ماه ژوئن سازماندهی شده بود، اشاره کرد.

 

خبرگرازی آسوشیتدپرس در گزارشی از موضع‌گیری وزیر خارجه دانمارک در این زمینه گفت:‌

روز سه‌شنبه وزیر امور خارجه دانمارک، آندرس ساموئلسون Anders Samuelsen، این‌که رژیم ایران در حال برنامه‌ریزی برای حمله در دانمارک باشد"کاملا غیرقابل قبول" خواند.

وی گفت: «این کشور واکنش (لازم را) در رابطه با ایران نشان خواهد داد و با شرکای اروپایی درباره اقدامات بعدی صحبت خواهد کرد».

بورچ اندرسون رئیس سازمان اطلاعاتی کشور دانمارک نیز گفت: دانمارک با یک سری شرکای اروپایی کار کرده و در حال کار روی این پرونده است.

 

مریم رجوی در یک پیام ویدئویی به سمینار «موج جدید‌ تروریسم رژیم ایران- واکنش اروپا و آمریکا» در تاریخ ۴اکتبر ۲۰۱۸در رزیدانس پالاس بروکسل خطاب به شخصیتهای سیاسی و حضار شرکت‌ کننده گفت:

 

بخشی از پیام مریم رجوی:
آخوندها بارها گفته‌اند که پیروزی در ارعاب است. در نتیجه، تحمیل ‌سکوت به‌ دولت‌های غرب یک دستاورد مهم برای آن‌هاست.
زیان‌بارترین نوع مماشات با استبداد دینی سکوت در برابر تروریسم آن است. متأسفانه این سیاست مشی غالب اروپای امروز است. این خطایی است که بهای آن نه فقط از جان پناهندگان ایرانی بلکه همچنین از امنیت اروپا پرداخته می‌شود.
 

از جانب مردم ایران به‌ دولت‌های اروپا می‌گویم:

  • در مقابل این رژیم قاطعیت به‌خرج بدهید.
  • پرونده‌های فعالیت تروریستی آنها را علنی کنید.
  • سفارت‌خانه‌های رژیم را، که مراکز شناخته شده جاسوسی و تروریسم است، تعطیل کنید.
  • با شرکتهای سپاه پاسداران و ستاد اجرایی خامنه‌ای معامله نکنید. هر معامله‌یی با این‌ نهادها کمک به‌ تأمین مالی تروریسم است
  • در مقابل اعدام و شکنجه زندانیان ایران و نقض گسترده حقوق‌بشر مردم ایران سکوت نکنید
  • مسئولان جنایت علیه بشریت در ۴۰سال گذشته در ایران را به عدالت بسپارید!

و برای ممانعت از تروریسم آخوندها در کشورهای اروپایی باید بیانیه اتحادیه اروپا در تاریخ ۲۹آوریل ۱۹۹۷ در مورد مأموران و مزدوران اطلاعات آنها به اجرا گذاشته شود:

  • توقف دیدارهای دوجانبه در سطح وزیران به ایران یا از ایران تحت شرایط کنونی؛
  •  تأیید سیاست پایه‌گذاری‌شده کشورهای عضو اتحادیه اروپا جهت تأمین نکردن تسلیحات ایران؛
  •  همکاری جهت تضمین این‌که ویزاها به ایرانیان مربوط به دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی صادر نشود؛
  •  تمرکز بر اخراج کادر اطلاعاتی ایرانی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا

 

اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران از آلمان به بلژیک مسترد شد

دولت آلمان اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران را به بلژیک مسترد کرد.

خبرگزاری فرانسه ۱۷مهر۹۷ خبر داد:‌ دادستانهای آلمان گفتند یک دیپلمات رژیم ایران در ارتباط با توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی اپوزیسیون ایران در فرانسه از آلمان به بلژیک مسترد شده است.

سخنگوی دادستانهای فدرال آلمان:‌ اسدالله اسدی که به بلژیک مسترد شد روز چهارشنبه در مقابل قاضی بلژیکی مسئول پرونده قرار خواهد گرفت.

مقاومت ایران روز ۹مهر ضمن استقبال از تصمیم دادگاه آلمان برای استرداد اسدالله اسدی بر ضرورت سرعت بخشیدن به رسیدگی قضایی به پرونده بزرگترین پروژه تروریسم دولتی رژیم ایران در اروپا و فرمانده عملیاتی آن اسدالله اسدی و افشای کلیه جزییات آن تأکید کرد.

 

تصمیم دادگاه آلمان برای استرداد اسدالله اسدی

روز نهم مهر ۹۷دادگاه عالی ایالتی در بامبرگ آلمان با استرداد اسدالله اسدی دیپلمات رژیم آخوندی به بلژیک موافقت کرد. اطلاعیه دادگاه تصریح نمود: «کلیه شرایط استرداد احراز شده و موانعی برای استرداد وجود ندارند»، متهم نمی‌تواند «به مصونیت دیپلماتیک استناد کند» و «ادامه اجرای پروسه استرداد برعهده دادستانی کل در بامبرگ است».

به این ترتیب تلاشهای فشرده دیکتاتوری مذهبی و تروریستی حاکم بر ایران برای در بردن این دیپلمات تروریست که انفجار در گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس در ۳۰ژوئن را طراحی و سازماندهی کرده بود، با شکست مواجه شد. آخوندها از زمان دستگیری اسدی در آلمان در اول ژوییه ۲۰۱۸، با تهدید و تطمیع و فشار بر کشورهای اروپایی تمام تلاش خود را برای بازگرداندن او به اتریش و فراری دادنش از چنگال عدالت به‌عمل آورده بودند. اسدالله اسدی در سه دهه گذشته در ترور و جاسوسی و کشتار دست داشته است و سازمان مجاهدین خلق ایران سوابق مجرمانه و تروریستی او را از ۱۰سال پیش در عراق افشا کرده بود.

 

تصمیم به جنایت در بالاترین سطح رژیم ایران

تصمیم به این جنایت بزرگ تروریستی در بالاترین سطح رژیم یعنی شورای عالی امنیت با حضور روحانی و ظریف اتخاذ شده و به تأیید خامنه‌ای رسیده بود. تلاشهای مذبوحانه رژیم ایران و لابی‌ها و متحدان رژیم برای این‌که این اقدام تروریستی را به محافل موهوم خودسر در درون رژیم نسبت دهند و باند روحانی یا شخص خامنه‌ای را تبرئه کنند، آن اندازه بی‌پایه است که با کمترین تحقیقاتی دروغ بودن آن برملا می‌شود. با شروع قیام سراسری مردم ایران در دیماه ۱۳۹۷رژیم آخوندی راه نجات خود را در تشدید سرکوب و صدور تروریسم یافته است. دو توطئه شکست خورده حمله به مجاهدین در ماه مارس سال جاری در آلبانی و حمله به اجتماع ایرانیان در پاریس در ژوئن همین سال و دستگیری دو مأمور وزارت اطلاعات در آمریکا در ماه اوت که علیه مجاهدین مشغول جاسوسی بودند، از این شمار است.

 

استقبال مقاومت ایران از استرداد اسدالله اسدی

مقاومت ایران ضمن استقبال از تصمیم حکم دادگاه عالی بامبرگ بر ضرورت سرعت بخشیدن به رسیدگی قضایی به پرونده بزرگترین پروژه تروریسم دولتی رژیم ایران در اروپا و فرمانده عملیاتی آن اسدالله اسدی و افشای کلیه جزییات آن تأکید می‌کند. پرونده تروریسم دولتی رژیم ایران باید به شورای امنیت ملل ‌متحد ارجاع داده شود.

بی‌عملی در مقابل تروریسم افسارگسیخته ملایان که دیپلماتهای رژیم به‌طور مستقیم در آن درگیر هستند، در را برای ادامه این جنایتها از سوی رژیم آخوندها باز می‌گذارد. لذا اتحادیه اروپا و عموم کشورهای اروپایی باید یک سیاست قاطع در پیش گیرند. اخراج کلیه مأموران اطلاعاتی رژیم چه آنهایی که در پوش دیپلماتیک کار می‌کنند و چه آنهایی که تحت عنوان خبرنگار یا بازرگان یا در انجمنهای پوششی دیگر مشغول به کار هستند، از آن جمله است. سفارتها و نمایندگیها این رژیم باید تعطیل شود و سفیران اروپایی باید از ایران برگردانده شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8806ff0e-bee6-49ce-b51b-3786edcd0705"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات