728 x 90

ودانت پاتل: ارسال موشکهای بالستیک رژیم ایران به روسیه با پاسخ «سریع و شدید» واشنگتن مواجه می‌شود

ودانت پاتل
ودانت پاتل

آمریکا به رژیم ایران هشدار داد اگر گزارشها دربارهٔ ارسال صدها موشک بالستیک رژیم ایران به روسیه تأیید شود، تهران با پاسخ «سریع و شدید» واشنگتن مواجه خواهد شد.

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، روز دوشنبه ۲۲مرداد ماه به خبرنگاران گفت که ایالات متحده در ارتباط با گزارشهایی مبنی بر «برنامه‌ریزی رژیم ایران برای تحویل صدها موشک بالستیک به روسیه» با متحدان اروپایی خود در تماس بوده است.

او افزود: «اگر رژیم ایران اقدام به انتقال این موشکها کند، ما آماده هستیم تا پاسخ سریع و شدیدی بدهیم. این به نظر ما نشان‌دهنده تشدید تنش و حمایت رژیم ایران از جنگ تجاوزکارانهٔ روسیه علیه اوکراین خواهد بود».

خبرگزاری رویترز روز ۱۹ مرداد به‌نقل از دو منبع اطلاعاتی اروپایی گزارش داده بود که گروهی از پرسنل نظامی روسیه به ایران رفته‌اند تا برای استفاده از موشکهای بالستیک «فتح ۳۶۰» آموزش ببینند و انتظار می‌رود صدها فروند از این موشک به‌زودی تحویل روسیه شود.
سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا با اشاره به کمکهای نظامی دیگر تهران به مسکو گفت: «مقامات رژیم ایران هم‌چنان تکذیب می‌کنند که هر گونه پهپادی را به روسیه تحویل داده‌اند، در حالی که شواهد واضحی وجود دارد که نشان می‌دهد روسیه از این پهپادها در حملات خود علیه غیرنظامیان در اوکراین و زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده کرده است».

او هم‌چنین خاطرنشان کرد که پزشکیان، که داخل ایران به‌عنوان یک چهره اصلاح‌طلب با امید بهبود روابط با آمریکا و کشورهای اروپایی نامزد شده بود اما «این دورویی تنها یادآوری دوباره‌ای برای جامعه جهانی است که رژیم ایران فاقد اعتبار است».

آمریکا و اتحادیه اروپا تا به‌حال در چند نوبت افراد و نهادهای وابسته به ایران را به‌دلیل نقش داشتن در تولید پهپاد و ارسال آنها به روسیه تحریم کرده‌اند.
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/984b16dd-38b9-46a9-a95f-490d1a9aa892"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات