728 x 90

وحشت رژیم آخوندی از شکل‌گیری قیام بعد از قتل جواد روحی در زندان

جواد روحی زندانی قیامی
جواد روحی زندانی قیامی

به‌دنبال قتل زندانی قیامی جواد روحی در زندان نوشهر، رژیم آخوندی پیکر این زندانی را تحت تدابیر شدید امنیتی شبانه در روستاهای اطراف آمل دفن کرد. خبرگزاری نیروی تروریستی قدس روز جمعه ۱۰شهریور اعتراف کرد که در مراسم تدفین جواد روحی، تعدادی قصد سردادن شعارهای ساختارشکن برای ایجاد درگیری داشتند.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس همچنین در واکنش به‌خبرهای منتشر شده در شبکه‌های مجازی مبنی بر دستگیری پدر و مادر شهید جواد روحی مدعی شد آنها به‌همراه برخی از دوستان و آشنایانشان در مراسم تدفین پسر خود در یکی از روستاهای اطراف آمل شرکت داشتند.

در همین حال کارگزاران رژیم آخوندی از جمله دادستان و مقام‌های زندان و پزشکان شکنجه‌گر در بهداری زندان نوشهر به صحنه آمدند تا با هدف انحراف افکار عمومی به سمت سناریوی خودکشی مانع از خروش و خیزش مردم شوند.

بنا به گزارشات رسیده از شبکه‌های اجتماعی رژیم آخوندی روز گذشته تمامی ملاقات‌های زندان نوشهر را لغو کرده بود.
خبرگزاری نیروی تروریستی قدس متنی از پیش آماده شده بهداری زندان نوشهر را برای ردگم کنی درباره قتل شهید قیام منتشر کرد که در آن آمده است:

«جواد روحی به‌علت اعتیاد سابقه مصرف متادون با تجویز پزشک را داشته است که البته طی ماه‌های اخیر در تلاش برای ترک متادون و پایین آوردن مقدار مصرف خود بوده است.
بررسی پرونده پزشکی مرحوم روحی نشان می‌دهد وی در طی سال‌های مختلف قبل از بازداشت سابقه تشنج و بستری در بیمارستان داشته است. هم‌چنین مرحوم روحی در سابقه پزشکی و شرح حال خود در بیمارستان اقدام به خودکشی را عنوان کرده است» (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس-تسنیم).

بهداری زندان نوشهر افزوده است:

روز چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ مددجو جواد روحی با پای خودش به بهداری مراجعه و عنوان کرد بی‌حال است. پس از گرفتن علام حیاتی جواد روحی و مشورت با پزشک زندان برای جواد روحی قرص دیکلوفناک و قرص سرماخوردگی تجویز شد.
هم‌چنین در پی اعلام شرح حال به پزشک زندان در ساعت بیست وی دستور اکسیژن تراپی برای مددجو صادر کرد و روحی ۱۵ دقیقه زیر اکسیژن بود و مجدد به خوابگاه مراجعه کرد.
با توجه به سابقه مراجعه مددجو به بهداری، معاینه وی و انجام اقدامات پزشکی و درمانی در مورد او به هم‌بندی‌هایش توصیه شد در صورت بروز هر گونه مشکلی مجدداً مسئولان پزشکی و درمانی را در جریان بگذارند.
ساعت ۳:۳۰دقیقه بامداد ۹ شهریور در تماس مجدد با بهداری عنوان می‌شود حال روحی بد شده که این‌بار در مراجعه به خوابگاه مشاهده می‌شود مددجو تشنج کرده است. اقدامات تخصصی پزشکی و درمانی روی روحی انجام و در حین انجام اقدامات با اورژانس برای انتقال مددجو به بیمارستان هماهنگی صورت می‌گیرد.
با حضور عوامل اورژانس در زندان، مددجو به ماشین منتقل شده و هماهنگی لازم با سوپروایزر بیمارستان نوشهر انجام می‌شود که متأسفانه با وجود رسیدن بیمار به بیمارستان و انجام اقدامات پزشکی معمول وی جانش را از دست می‌دهد. /تسنیم

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت در اطلاعیه ۹شهریور درباره «مرگ مشکوک جواد روحی زندانی قیام در زندان نوشهر» نوشت: در حالی‌که رژیم آخوندها برای ایجاد فضای رعب و وحشت و جلوگیری از بالا گرفتن قیام و سقوط محتوم، هر روز به جنایت جدیدی دست می‌زند، قضاییه جلادان از درگذشت زندانی قیام جواد روحی در زندان نوشهر خبر داد.

در اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران هم‌چنین آمده است: کشتن زندانیان قیام زیر شکنجه، مسموم کردن یا سر به نیست کردن آنها توسط جلادان خامنه‌ای یک امر روتین است و تاکنون شمار قابل توجهی از زندانیان با همین شیوه‌ها در زندان یا پس از آزادی، به‌قتل رسیده‌اند.

جواد روحی، ۳۵ساله اهل آمل در آذر ۱۴۰۱ دستگیر و در زندان سپاه تحت شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفت، به‌نحوی که قدرت تکلم خود را از دست داده بود.

 او به اتهامات آخوند‌ساخته افساد فی الارض و محاربه به ۳ بار اعدام محکوم شد ولی رژیم به‌دلیل اعتراضات داخلی و بین‌المللی نتوانست این حکم را به اجرا در بیاورد.

خبرگزاری قضاییه جلادان روز ۲۰دیماه ۱۴۰۱ اعلام کرد: «جواد روحی لیدری گروهی از اغتشاشگران و افراد حاضر در تجمع را برعهده داشته و شهروندان را تحریک و تشویق به آشوب می‌کرده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/884aa43d-8e30-4d93-a05f-9036c108892f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات