728 x 90

واکنش پاسدار رمضان شریف به‌دنبال افشاگری تکان دهنده پدر و مادر دو تن از قربانیان هواپیمای اوکراینی و نقش جنایتکارانه سپاه پاسداران

سقوط هواپیمای اوکراینی با شلیک پدافند سپاه پاسداران
سقوط هواپیمای اوکراینی با شلیک پدافند سپاه پاسداران

به‌دنبال افشاگری تکان‌دهنده پدر و مادر دو تن از قربانیان هواپیمای سرنگون شده اوکراینی و نقش جنایتکارانه سپاه پاسداران، پاسدار سرتیپ رمضان شریف سخنگوی سپاه ناگزیر به واکنش شد و تلاش کرد آن را انکار کند.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس روز ۲۰دی به‌نقل از سخنگوی سپاه خامنه‌ای نوشت: مادر محترمه شهیدان اسدی لاری در بیان چگونگی دیدار و نیز سخنان فرمانده کل سپاه با وی و همسرش دچار اشتباه شده‌اند و پس از گذشت حدود دو سال از این اتفاق (بهمن ۹۸) نقل ناقص، جهت‌دار و تحریف شده‌ای را ارائه کرده‌اند. این‌که به‌طور نادرست سخنانی مبنی بر این‌که سردار سلامی گفت "اگر اینها نبودند چه جنگی می‌شد؟ و اگر این اتفاق (سانحه) نمی‌افتاد ۱۰میلیون جمعیت کشته می‌شدند و این واقعه باعث شد که این جنگ رخ ندهد!" را به فرمانده کل سپاه نسبت داده‌اند؛ امری خلاف واقع و به دور از انصاف است. (خبرگزاری حکومتی تسنیم ۲۰دیماه)

والدین دو تن از جان‌باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران، در مصاحبه با روزنامه حکومتی شرق گفتند که پاسدار حسین سلامی سرکرده کل سپاه پاسداران با آنها دیدار کرده و به آنها گفته است: شما می‌دانید بچه‌های شما چه جایگاهی دارند و از شهید وسط جبهه جنگ هم نقششان بیشتر است... می‌دانید اگر اینها نبودند، چه جنگی می‌شد؟. . اگر این اتفاق نمی‌افتاد، ۱۰میلیون جمعیت کشته می‌شدند و این واقعه باعث شد که این جنگ رخ ندهد. " (روزنامه حکومتی شرق ۲۰دیماه)

محسن اسدی لاری پدر این دو جانباخته سقوط هواپیمای اوکراینی که از معاونان وزارت بهداشت رژیم در دوره آخوند روحانی بوده دو روز پیش از این، در مصاحبه دیگری گفت که سپاه پاسداران از هواپیمای اوکراینی به‌عنوان سپر انسانی استفاده کرده و می‌خواسته که آن را گردن آمریکا بیندازد.

محسن اسدی لاری: ما احساس‌مون اینه که یک سپر انسانی گذاشتند احساس می‌کنم.

زهرا مجد: البته احساس بیشتر از احساس (ایودنس). هم داریم.

محسن اسدی لاری: ببینید من که نمی‌خوام بگم که، من که قاضی نیستم چیز بکنم. ما واقعاً به این نتیجه رسیدیم که این به‌عنوان یک سپر انسانی این‌رو زدند و خیلی رک دیگه، الآن خیلی پیچیده و بارها هم نوشتیم توی همین صفحه‌های بچه‌ها، عرض به حضورتون که می‌خواستند بزنند بندازند گردن آمریکا. کما این‌که این کار رو در اقدامات مشابهی هم انجام داده بودند قبلاً.

خبرنگار: دفاع تون چیه اصلاً در مقابل این فرضیه.

زهرا مجد: دفاع چیه، اصلاً خودشون این‌رو می‌گویند می‌گویند اگر این هواپیما نمی‌افتاد جنگ سختی همان روز بعد اتفاق می‌افتاد، آمریکا حمله می‌کرد و ۱۰میلیون نفر شاید در خطر بودند. (سایت حکومتی انصاف‌نیوز *دیماه)

والدین دو تن از جان‌باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی در مصاحبه با روزنامه حکومتی شرق هم‌چنین گفتند که از پاسدار شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت رژیم، پاسدار حسین‌فر و پاسدار حاجی‌زاده سرکرده نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران شکایت کرده‌اند

گفتند: حاجی‌زاده تفهیم اتهام شده؛ ولی در همان جلسه منع تعقیب شده و منع تعقیبش هم ابلاغ شده است. (روزنامه حکومتی شرق ۲۰دیماه)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0a9db4f-9670-4822-a52a-696547342d69"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات