728 x 90

واکنش‌های عاجزانه رژیم نسبت به تسخیر و انهدام سایتها و سامانه‌های وزارت جهاد کشاورزی

انهدام سایت وزارت جهاد و کشاورزی
انهدام سایت وزارت جهاد و کشاورزی

سایت خبر فوری رژیم:

برخی سامانه‌های مرتبط با وزارت جهاد و کشاورزی مورد حمله هکرها قرار گرفتند و تصاویر ویدیویی از این حمله سایبری در فضای مجازی منتشر شده هکرها چندین وبسایت مرتبط با این وزارتخانه را مورد حملات خود قرار داده‌اند.

این حمله سایبری چند ماه پس از حمله سایبری به سامانه‌های مرتبط با نهادهایی چون وزارت ارشاد و صدا و سیما صورت می‌گیرد.

 

برخی سایت‌های خبری زمان حملات سایبری اخیر را مرتبط با ساعت ۱۱.۱۵ روز، دوشنبه ۵ اردیبهشت ماه می‌دانند. این سایتها هویت گروه هکری را مربوط به مجاهدین دانسته و به‌نظر می‌رسد برخی سامانه‌ها نظیر سامانه مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی مورد حمله قرار گرفته است. ویدیوهای منتشر شده از هکرها تصاویری از داخل این سامانه‌ها و کارتابل آنها را نشان می‌دهد و تصاویر قبل و بعد از این حملات سایبری را نیز به نمایش در می‌آورد. باید گفت تعدادی از این سامانه‌ها هم‌اکنون از دسترس خارج هستند و مشکل برخی از آنها نیز برطرف شده است.

خاطرنشان می‌شود تا لحظه نگارش این خبر بیانیه رسمی از سوی دولت درباره این حمله سایبری منتشر نشده است اما مشاهدات کاربران نشان از این دارد که وبسایت‌های مربوطه با اختلال مواجه هستند.

روزهای پایانی اسفند ماه سال گذشته بود که سایت وزارت ارشاد و برخی از دامنه‌های زیرمجموعه آن مورد حمله هکرها قرار گرفت. مشاهدات کاربران نشان می‌دهد که برخی از این وبسایت‌های متعلق به وزارت ارشاد هنوز با مشکل مواجه هستند و حتی اخیراً برخی از سامانه‌های دیگر این وزارتخانه نیز مورد حمله هکرها قرار گرفته است.

ناگفته نماند صدا و سیما و تلویزیون نیز در روزهای پایانی سال گذشته مورد حمله سایبری هکرها قرار گرفته بودند و به‌نظر می‌رسد حملات سایبری به نهادهای دولتی و حاکمیتی از سوی گروهک‌های منافقین ادامه دارد.

این حمله در حالی رخ داده که چندی پیش مرکز افتا خبر داده بود حمله سایبری گسترده‌یی در حوزه‌های زیرساختی کشور رخ داده و از عملیاتی شدن آن جلوگیری شده است.

 

روزنامه حکومتی سراج:

شبکه رسمی مجاهدین و طرفداران مسعود رجوی و مریم رجوی در تلویزیون خود اعلام کردند که به سایتهای وزارت جهاد کشاورزی و رژیم ولایت فقیه حمله کردند و آن را هک نموده و به خیال خود ضربه‌ای وارد کرده‌اند.

هکرها به پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی حمله کردند و این حملات سبب از دسترس خارج شدن سایتهای وزارت جهاد کشاورزی شد و مجاهدین این خبر را با صدور بیانیه‌یی اعلام کردند.

 

به گزارش سراج، روز دوشنبه ۵اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ شبکه رسمی مجاهدین و طرفداران مسعود رجوی و مریم رجوی در تلویزیون خود اعلام کردند که به سایتهای وزارت جهاد کشاورزی و رژیم ولایت فقیه حمله کردند و آن را هک نموده و به خیال خود ضربه‌ای وارد کرده‌اند.

امنیت غذایی یکی از مسائل مهمی است که وزیر جهاد کشاورزی دنبال می‌کند و اقدامات جهاد کشاورزی و مبارزه با مافیا را منافقین بر نمی‌تابند و حملات خود را به وزارتخانه‌های تأثیر گذار آغاز کرده‌اند.

اخیراً سایت مقام معظم رهبری خامنه‌ای گفت‌وگو با دکتر سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی داشته بود که بازتاب زیادی در داخل و خارج داشت و همین باعث انگیزه برای حمله مجاهدین به سایت وزارت جهاد کشاورزی شد.

این‌که منافقین حملات به سایتهای وزارت جهاد کشاورزی را برای خود دستاورد تلقی می‌کنند نوید بخش مسیر درست این وزارتخانه در مبارزه با فساد و رفع مشکلات مردم و حوزه کشاورزی است.

مجاهدین مدعی شدند که ۴۹ دامنه سایتهای وزارت جهاد کشاورزی ایران را هک کردند و این کار توسط گروه قیام تا سرنگونی صورت گرفته است.

 

سایت شعار سال (رژیم) ۶ اردیبهشت

رسانه معاند ایران اینترنشنال مدعی هک سامانه داخلی در وزارت جهاد کشاورزی شده است. در توضیحات تکمیلی این خبر اشاره به هک سامانه مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی می‌شود. باید از بانیان این کار پرسید که مثلا هک سامانه یک مؤسسه پژوهشی عادی، چه امتیازی می‌تواند محسوب شود؟ کلیه اسناد این مؤسسه در کتابخانه قابلیت دسترسی و حتی خریداری دارد. بر این قاعده، مبادرت بدین کار جز نشان دادن سطح نافهمی و اختلال و ایجاد دردسر برای کارکنان این مؤسسه، چه ثمری دارد؟ قضاوت با شما.

 

سایت حکومتی پیوست ۶ اردیبهشت

به گزارش پیوست، سایت وزارت جهاد کشاورزی پیش از ظهر روز دوشنبه ۵ اردیبهشت هدف حمله هکری قرار گرفت و برای دقایقی، محتوایی غیر از محتوای معمول در آن نمایش داده شد. پیرو این حمله، سایت و سامانه‌های زیرمجموعه آن از دسترس خارج شدند.

بر اساس اطلاعاتی که در اختیار پیوست قرار گرفته است، هکرها از شب گذشته (یکشنبه شب) تلاش برای در اختیار گرفتن صفحه اصلی سایت جهاد کشاورزی را آغاز کرده بودند و سرانجام در ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه امروز توانستند محتوای مورد نظر خود را به نمایش بگذارند.

گفته می‌شود هک سایت جهاد کشاورزی شبیه همان حمله‌یی است که چندی پیش به سایت وزارت ارشاد صورت گرفته بود. در آن هک نیز کاربران به صفحه‌یی شبیه صفحه اصلی سایت وزارت ارشاد منتقل شده و محتوای مورد نظر هکرها به نمایش درمی‌آمد. با این حال هنوز هیچ مقام رسمی‌ای در وزارت جهاد کشاورزی در این باره اظهارنظر نکرده است.

هک سایت جهاد کشاورزی در حالی رخ داده است که روز گذشته مرکز عملیات امنیت افتا در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: «با اقدام به‌موقع در روزهای اخیر، از وقوع حمله سایبری گسترده به حوزه‌های زیرساختی کشور پیشگیری به عمل آمده و عملیات طراحی‌شده توسط مهاجمین در مراحل اولیه بهره‌برداری خنثی شد».

 

طبق اعلام این مرکز «مهاجمین سایبری قصد داشتند با سوء‌استفاده از حفره امنیتی در یکی از نرم‌افزارهای پرکاربرد در سازمانها، ضمن اخذ دسترسی به زیرساختها و استخراج اطلاعات از آنها، دستورات دلخواه را اجرا و محتوای آلوده خود را تزریق کنند».

در این اطلاعیه آمده است: «مهاجمین سایبری در این‌گونه حملات پس از نفوذ و اخذ دسترسی غیرمجاز، «دربهای پشتی» را بارگذاری کرده تا از این طریق، امکان بهره‌برداریهای بیشتری چون افزایش سطح دسترسی و حفظ آن، استخراج اطلاعات، اجرای دستورات دلخواه و تزریق محتوای آلوده را داشته باشند».

چند دقیقه پس از حمله هکری به سایت وزارت جهاد کشاورزی، دسترسی به سرورهای این سایت قطع شد تا از نفوذ بیشتر جلوگیری شود. تا ساعت تنظیم این خبر (۱۸:۳۰) هنوز سایت این وزارتخانه در دسترس قرار نگرفته است.

 

سایت حکومتی خبر جنوب فارس ۵ اردیبهشت

این حمله در حالی رخ داده که چندی پیش مرکز افتا خبر داده بود حمله سایبری گسترده‌یی در حوزه‌های زیرساختی کشور رخ داده و از عملیاتی شدن آن جلوگیری شده است.

 

سایت جامعه ۲۴- ۵اردیبهشت

برخی سامانه‌های مرتبط با وزارت جهاد و کشاورزی مورد حمله هکرها قرار گرفتند و تصاویر ویدیویی از این حمله سایبری در فضای مجازی منتشر شده هکرها چندین وبسایت مرتبط با این وزارتخانه را مورد حملات خود قرار داده‌اند.

این حمله سایبری چند ماه پس از حمله سایبری به سامانه‌های مرتبط با نهادهایی، چون وزارت ارشاد و صدا و سیما صورت می‌گیرد.

 

سایت خبری-تحلیلی ایستنا ۵اردیبهشت

برخی سامانه‌های مرتبط با وزارت جهاد و کشاورزی مورد حمله هکرها قرار گرفتند و تصاویر ویدیویی از این حمله سایبری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد هکرها چندین وبسایت مرتبط با این وزارتخانه را مورد حملات خود قرار داده‌اند. این حمله سایبری چند ماه پس از حمله سایبری به سامانه‌های مرتبط با نهادهایی چون وزارت ارشاد و صدا و سیما صورت می‌گیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c48cdaea-8930-4f7e-b407-6082c4ccc1b3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات