728 x 90

واکسیناسیون در ایران، عقب‌مانده‌ترین در منطقه

واکسن کرونا
واکسن کرونا

بر اساس گزارش سایت «جهان ما» که میزان تزریق واکسن در کشورهای مختلف جهان را منتشر می‌کند، رژیم ایران در سال ۱۳۹۹ تنها ۱۲۴هزار دور واکسن تزریق کرده است.
این در حالی است که بجز افغانستان، سایر کشورهای منطقه چندین برابر رژیم ایران واکسن تزریق کرده‌اند. به‌عنوان مثال کشور ترکیه ۱۰۰برابر رژیم ایران یعنی بیش از ۱۴میلیون دوز واکسن تزریق داشته است. امارات متحده عربی بیش از ۷میلیون و ۶۰۰هزار، عربستان سعودی بیش از ۳میلیون و ۶۴۵هزار دوز واکسن، مراکش بیش از ۷میلیون تزریق، بنگلادش بیش از ۵میلیون تزریق داشته است. کشور عمان سه برابر رژیم ایران تزریق واکسن داشته است. آمار کشورهای عراق و سوریه و لیبی در این لیست منتشر نشده است.

 

ممنوعیت واردات واکسن

این در حالی است که خامنه‌ای در دیماه سال ۹۹ و در شرایطی که واکسنهای محدودی در جهان قابل استفاده بودند با یک فرمان جنایتکارانه ورود هر گونه واکسن آمریکایی و انگلیسی را ممنوع کرد. این در حالی بود که تنها تعداد محدودی واکسنهای این دو کشور مجوز سازمان جهانی بهداشت را دریافت کرده بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2604d586-8555-435b-b558-52e48dbb77f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات