728 x 90

واکسن برای نجات مردم یا تجارت خون؟!

حکومت آخوندی هزینه‌ٔ ساخت هر واکسن به‌اصطلاح داخلی را ۲۰۰هزار تومان اعلام کرد. در زمانی که بحث این هزینه بود دلار ۲۴هزار و ۵۰۰تومان بود. یعنی بیش از۸دلار.

مرغوب‌ترین واکسن کرونا فایزر‌ـ‌بیونتک است که قیمت آن ۱۰دلار است.

ستاد اجرای فرمان خمینی ملعون اعلام کرده بود که تا پایان شهریور ۵۰میلیون دوز واکسن تولید می‌کند. حتی اگر هزینه‌ٔ ساخت نصف این مبلغ را گرفته باشد یعنی بیش از ۲۰۰میلیون دلار پول گرفته، با این پول می‌توان ۶۶میلیون واکسن ارزان چینی یا ۲۰میلیون دوز واکسن فایزر‌ـ‌بیونتک خرید؛ اما الآن نتیجه‌ٔ هزینه کردن سرمایه‌های مردم ایران در ارگانهای وابسته به خامنه‌ای برای ساخت واکسن چه شده؟

روزنامه حکومتی ستاره صبح نوشت: «مشاهدات میدانی نیز نشان می‌دهد که چند مرکز بزرگ واکسیناسیون تعطیل شده‌اند و مراکز دیگر واکسیناسیون نیز فقط دوز اول واکسن برکت رادارند که با استقبال کم مردم مواجه است و واکسن چینی و روسی هم کم است. واکسنهای ایرانی نیز که چند شرکت هستند و سرمایه و وقت و هزینه بسیاری برای تولید واکسن انجام داده‌اند، مدعی هستند که وزارت بهداشت یا ارگانهای دیگر واکسنهای آنها را خریداری نمی‌کنند و واکسن‌ها در انبارها دپو شده است. واکسنهای داخلی به‌دلیل این‌که سازمان بهداشت جهانی تاکنون آنها را تأیید نکرده‌اند مردم ترجیح می‌دهند از واکسنهای خارجی سینوفارم، اسپوتیک و استرازنکا استفاده کنند».

آری خامنه‌ای و سپاه پاسداران جنایتکارش در موضوع واکسن نیز به چپاول خودشان افزوده‌اند و از طریقی دیگر سرمایه‌های مردم ایران را بالا کشیده و مرگ و بیماری را برای مردم به ارمغان می‌آورند!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c6d1878b-35c8-48d8-9760-da8f2267c608"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات