728 x 90

وال استریت ژورنال: کشف بزرگترین تونل در شمال غزه

تونل حماس در غزه
تونل حماس در غزه

وال استریت ژورنال در گزارشی به تاریخ یکشنبه ۲۶ آذر خبر از کشف بزرگترین تونل در شمال غزه داد که تا مرز اسراییل ادامه داشته است.
به گزارش وال استریت ژورنال، این تونل که در نزدیکی پایگاه نظامی اسراییل به پایان می‌رسد، به‌گفته ارتش اسراییل بزرگترین تونل کشف شده در این منطقه است، این تونل به اندازه‌ای بزرگ است که وسایل نقلیه بزرگ بتوانند از آن عبور کنند، و با این حال، تا همین اواخر، اسراییل نمی‌دانست که تونل دقیقاً تا مرزش می‌رسد. نیروهای اسراییلی چند هفته پیش خروجی تونل را که در زیر تپه‌های شنی مدفون بود، کشف کردند. مقامات اسراییلی بر این باورند که ساخت این تونل، تا عمق ۵۰ متری در نقاطی، و ۲.۵ مایل طول، سال‌ها و میلیون‌ها دلار صرف ساخت آن شده است و هدف آن تسهیل حمله در مقیاس بزرگ به اسراییل بوده است.
به گفته سرهنگ دوم ریچارد هخت، سخنگوی ارتش اسراییل «این برای انتقال امکاناتی عظیم است. چنین پدیده‌یی استراتژیک است. 
نیویورک تایمز نیز در گزارشی از کشف این تونل نوشت: «ارتش اسراییل روز جمعه گروهی از خبرنگاران از جمله دو روزنامه‌نگار نیویورک تایمز را به داخل تونل برد. سه مقام دفاعی اسراییل می‌گویند که اندازه و پیچیدگی این تونل نشان‌دهنده مقیاس چالشی است که آنها در تلاش برای دستیابی به هدف خود یعنی از بین بردن حماس با آن مواجهند. این تونلها به حماس اجازه فرار و حمله به اسراییل را می‌داده است.
به گفته ارتش اسرائیل، اندازه این تونل و موقعیت آن - که در حدود ۴۰۰ متر یا یک چهارم مایل از مرز قرار دارد - هم‌چنین بر شکست اسراییل در شناسایی و جلوگیری از ساخت چنین سازه‌ای تأکید دارد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac8b91de-dd58-451c-8084-2e5122d2a3c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات