728 x 90

وال‌استریت ژورنال: هشدار مقامات آمریکا به ارسال تسلیحات نظامی رژیم ایران به روسیه

وال‌استریت ژورنال: هشدار مقامات آمریکا به ارسال تسلیحات نظامی رژیم ایران به روسیه

موشک کوتاه‌برد زمین به زمین فاتح-۱۱۰
موشک کوتاه‌برد زمین به زمین فاتح-۱۱۰

وال استریت ژرونال روز سه‌شنبه ۳۰ آبان، در گزارشی نوشت مقامات آمریکایی هشدار دادند که رژیم ایران قصد دارد موشک‌های کوتاه برد پیشرفته به روسیه ارسال کند.

وال استریت ژورنال در این باره نوشت: رژیم ایران پیش از این کمک تسلیحاتی به روسیه در تهاجم به اوکراین نظیر پهپاد، بمبهای هدایت‌شونده و گلوله‌های توپخانه به مسکو داده است.
نگرانی مقامات آمریکا از گسترش همکاری نظامی بین این دو کشور از زمانی بیشتر شد که رژیم ایران موشکهای ابابیل و فاتح-۱۱۰ را به سرگیی شویگو، وزیر دفاع روسیه که در سفری که در ماه سپتامبر به ایران داشته است نشان دادند.
یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: «ما نگران این هستیم که ایران در حال بررسی ارائه موشکهای بالستیک به روسیه برای استفاده در اوکراین است».
وال‌استریت ژورنال در ادامه نوشت: سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفته است: روسیه به جمهوری اسلامی کمک می‌کند تا قابلیت‌های جمع‌آوری اطلاعات ماهواره‌های خود را بهبود بخشد و به تهران در زمینه موشکها، دفاع هوایی و بخش الکترونیک نظامی کمک می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/71dec33f-891c-4378-814c-86ec0c4ae0ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات