728 x 90

وال استریت ژورنال: رژیم ایران از قرنطینه قم به دلیل بهای سنگین اقتصادی خودداری کرد

کرونا در ایران
کرونا در ایران

وال استریت ژورنال روز ۲۵اسفند در مطلبی درباره استراتژی مهار کرونا در ایران توسط رژیم آخوندی نوشت: رژیم ایران در  استراتژی مهار کرونا اقتصاد را به سلامتی عمومی ترجیح داد و هر دو را از دست داد.

در این مطلب آمده است:

زمانی که در فوریه ویروس کرونا به ایران حمله کرد،‌ مقامات حکومتی با دو انتخاب روبرو شدند. یا تعطیلی و جلوگیری از شیوع ویروس همراه با پذیرش ریسک خشم مردم به‌جان آمده از مشکلات معیشتی، یا ادامه چرخه اقتصاد به شکل قبلی و پذیرفتن ریسک خارج شدن مهار شیوع کرونا.  حکومت ایران شق دوم را برگزید.

 

مقامات رژیم ایران مرکز ویروس کرونا را در قم شناسایی کردند و در روز ۱۹ فوریه این خبر اعلام شد.  اما همین مقامات قرنطینه شهر را رد کردند و قرنطینه‌کردن را یک اقدام بازمانده از جنگ جهانی اول توصیف کردند.  قم یک شهر مذهبی و  مرکز زوار است. قرنطینه به‌لحاظ اقتصادی بهای سنگین  و  تلاشی سخت را بهمراه می‌آورد.

 

سه هفته پس از اعلام اولین مورد کرونا، ایران اکنون مقام سوم در مبتلایان تأیید شده به کرونا را پس از چین و ایتالیا کسب کرده است.

مسافران این ویروس را به سراسر ایران منتقل کرده‌اند و از آنجا به ورای مرزهای ایران و به یک دوجین از کشورها کرونا را برده‌اند.

ایتالیا که به سختی ایران مورد حمله کرونا قرار گرفت تمام قلمرو خود را قرنطیه کرده است. آمریکا نیز در روزهای اخیر قوانین سخت‌گیرانه‌تری را به کار برده است.

 

حسن روحانی روز یکشنبه گذشته تأکید کرد دولتش قصد ندارد جایی را پیش از سال نو تعطیل کند.

 

پس از گسترش ویروس به سایر شهرها دولت راهها به سمت شمال کشور را باز گذاشت با وجود تقاضای اهالی که خواستار کاهش رفت و آمد به شهرشان بودند.  سیستم بهداشت زیرفشار آخوندها  ناتوان از اتخاذ تدابیری بوده است که منجر به توقف این اپیدمی بشود. تعطیل کردن اقتصاد و حمل و نقل می‌توانست صبر ایرانیان که چند ماه قبل‌تر در اعتراض به وضعیت اقتصادی به خیابانها آمده بودند به چالش بکشد.

 

در ژانویه گذشته خشم عمومی علیه حکام ایران  بر سر پنهانکاری  در رابطه با شلیک موشک به هواپیمای اوکراینی ، ‌بالا گرفت. یک قرنطینه گسترده قبل از شروع سال جدید می‌توانست خشم مردم را فروزانتر کند.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f0618901-874c-45dc-a80b-43b27f343d1d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات