728 x 90

وال استریت ژورنال: جمهوری اسلامی اکنون به میزان کافی اورانیوم غنی‌شده سطح بالا برای ساخت چندین سلاح هسته‌یی در اختیار دارد

غنی‌سازی اورانیوم رژیم ایران نزدیک به درجه بمب‌سازی
غنی‌سازی اورانیوم رژیم ایران نزدیک به درجه بمب‌سازی

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به‌تاریخ جمعه ۱۹مرداد و به‌نقل از منابع اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد: «رژیم ایران اکنون به میزان کافی اورانیوم غنی‌شده سطح بالا برای ساخت چندین سلاح هسته‌یی در اختیار دارد».
وال استریت در ادامه گزارش خود اضافه می‌کند: حکومت ایران هم‌چنان در حال تحقیقاتی است که هر لحظه می‌تواند جمهوری اسلامی را در موقعیت آغاز یک برنامه تسلیحات هسته‌یی قرار دهد و هر وقت اراده کند بتواند نخستین بمب هسته‌یی خود را بسازد.
این تحقیقات می‌تواند با تکیه بر مدل‌سازی کامپیوتری و متالورژی، دانش و توانایی تهران در ساخت یک سلاح هسته‌یی را افزایش داده و همزمان به سران جمهوری اسلامی اجازه دهد تا ادعا کنند که کار را برای اهداف غیرنظامی پیش می‌برند».
گاری سامور، مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه در دانشگاه براندیس و مشاور سابق کاخ‌سفید در دوران دولت اوباما، با بیان این‌که «جمهوری اسلامی اکنون بر تولید اورانیوم با غنای بالا تسلط یافته است» گفت: «گام بعدی حکومت ایران می‌تواند آغاز فعالیت‌های تسلیحاتی هسته‌یی پس از اتخاذ تصمیم سیاسی باشد که این امر با توجه به پنهان‌کاری تهران در مورد نیت‌هایش، دور از ذهن نیست.

آندریا استریکر، محقق بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در واشنگتن هم گفت: «فعالیت‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی که به‌تازگی مشاهده شده ممکن است نوک کوه یخی از فعالیت‌های بسیار بیشتر باشد». وی افزود: «ایالات متحده باید فوراً آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برای بازرسی‌ها بسیج کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/acb2e597-3f6b-4cee-8f4c-00a2ca59f159"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات