728 x 90

وال استریت ژورنال: آیا بمباران نقطه‌ای، برای سپاه پاسداران در تهران بازدارندگی خواهد داشت؟

سپاه پاسداران
سپاه پاسداران

وال استریت ژورنال روز ۶ آبان در سرمقاله خود نوشت: پاسخ ضعیف به حملات رژیم ایران، آیا بمباران نقطه‌ای، برای سپاه پاسداران در تهران بازدارندگی خواهد داشت؟
ایالات متحده اواخر روز پنجشنبه حملات هوایی را علیه نیروهای نیابتی رژیم ایران که هفته گذشته را به حمله به نیروهای آمریکایی در خاورمیانه سپری کردند، انجام داد.

حداقل پرزیدنت بایدن در نهایت پس از بیش از دهها اقدام تحریک‌آمیز پاسخ داد، اما دولت هنوز با علت‌العلل خشونت در منطقه دست و پنجه نرم نمی‌کند. گفتن به آمریکایی‌ها، مبنی بر این‌که این حملات هیچ ربطی به حماس ندارد، ماهیت چالش خاورمیانه و منبع مشکل را پنهان می‌کند. دولت بایدن برای یکسان سازی حماس با داعش و تلاش برای بسیج یک ائتلاف بین‌المللی برای از بین بردن این گروه تروریستی شایسته تقدیر است.
اما بدون تغییر سیاست آمریکا در قبال ایران، این تهدید ادامه خواهد داشت. آقای بایدن باید توهمات توافق هسته‌یی را کنار بگذارد، تحریم‌های نفتی و موشکی را به جای چشمک زدن به تخلفات اعمال کند و فشار حداکثری را بر تهران بازگرداند. این می‌تواند شامل کمکهای مخفیانه به مخالفان در داخل ایران باشد تا آخوندها در خانه خود فشار را احساس کنند. بازگرداندن قدرت بازدارندگی ایالات متحده علیه ایران پس از نزدیک به ۳سال مماشات آسان نخواهد بود. اما انجام این کار برای جلوگیری از رویارویی بسیار خطرناک‌تر بسیار مهم است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07487376-65dc-4ce7-b732-4f167e29177f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات